Gris och sommaren kommer

Igår var första beachdagen sommaren 2009. Strålande sol, lite fläktande vind var statusen på Tofta Strand. Den mesta av tiden användes till att spela den grymt underskattade bollsporten Bolla gris (när blir det en OS-gren?) Gris blev sedemera Zeema, Indier och Björn. Förloraren skulle gå runt ringen och härma det denne precis blivit.
Så mycket som jag skrattade under det bollandet var länge sedan.



Nu börjar sommarprojekt bil 2009. De första grejerna är beställda och snart skall vi sätta igång med arbetet att få igång Rikards Saab 900 94-års modell. Så att vi kan byta bil med varandra. Det vill säga jag får den sportigare 900 medan Rikard får familje bilen 9000. Den modellen där det kanske går att få in en barnvagn.
Det vi vet skall fixas är byte av en framlykta och en blinkers. Sen kör vi in den till hittepåarna så får vi se vad som skall göras mer. Men det borde inte vara allt för mycket.



På tal om hittepåarna så var jag hos dem i tisdags med Mattias hästsläp som skulle besiktigas. Rullade in fem minuter före utsatt tid. Tystnad i besiktiningssalen. Inte ens det gamla klassiska skämtet vi börjar med betalningen. Total tystnad.

Sedan satte de igång och slutordet blev. Ja det får väll gå. Sedan fick jag mit blanka papper. Ja, det får väll gå. Men de hade ingenting att anmärka på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback