snacka om fast.

Sitter i personalrummet och surfar runt. Uppdaterar bloggar, läser bloggar, uppdaterar facebook, läser facebook. Kollar aftonbladet, expressen och andra hittepåskrifter. Ute regnar det, orkar inte med regnet. Inte nu, inte i juli. Fel måndad. Imorgn är det tornerspel. Skall regna 30mm fram till klockan 18:00 vid 19:00 börjar spelat. Känns inte troligt med nåogn större publik. Igår var det tornerspel på strandgärdet. 1800 på läktarna sjukt mycket folk. Kusinen vid Ica Kometen hade hört oss. Gick lysande, fick till några dödarkommentarer.

Skulle behöva komma åt bilderna och sladdarna jag har hemma. Måste lägga upp lite bilder på torneamentum.se och gotlandsbarer.se.

Ute regnar det. Orkar inte byta om, ta av mig arbetsskorna och gå ut. Orkar inte bli blöt. Sitta i bilen hela vägen ut till Väte. Städa upp på rummet, duscha, raka mig och köra till stan igen för att gå på date.
Nu lyssnar jag på Coldplay. Snart kommer dom till Sverige. Bara en och en halv månad kvar. En och en halv regn månad. Sen måste det vara sol. Inte regn då. Eller förresten vad spelar det för roll om det regnar då. Inte precis som om jag kommer och bry mig. Ingenting kommer att kunna förstöra den kvällen. Eller jo, kanske om de spelar The Escapist om och om igen i två timmar. Those how are dead are not dead. The just living in my head.

I helgen åker jag till Hultsfred. Oplanderat som fan. Båten går lördag morgon, hem söndag eftermiddag. Skall bo i ett förtält eller på ett husvagnsgolv. Vet inte. Det kommer att bli grymt. Inga super band som spelar. Bara Winnerbäcks stora final. Det kommer att bli grymt. Sen spelar ju Sahara Hotninghts och Thåström också jag gör om alla söndag till lördag ikväll och klär mig för att gå på kalas.

Är det här vad som kallas för en krönika? Oplanerad skrivning. Tankar i text. Brottstycken från låtar. Är det intressant att läsa. Det känns inte som det. Är det det?

Ute regnar det. Jag orkar inte. Låter som om jag är djupt deprimerad. Nu byter jag om. Tar av mina trasiga skor. Mina skitiga byxor och skjortan som saknar knappar. Sätter mig i bilen. På med The Beatles. Lady Madonna lying on the bed, Listen to the music playing in youre head.

The Beatles. Sgt. Peppers Lonley Hearsclub band. Jag och brorsan har en långdragen diskussion om vilket som är tidernas bästa album. Han hävdar bestämt att det är just Sgt. Peppers Lonley Heartsclub band. Jag ser så många bättre. t.ex. Coldplay X&Y. Kent Du & Jag döden. Men säger jag ett kent album så tas jag inte seriöst, så därför säger jag bara Coldplay.

Jag slöt för mer än en och en halv timme sedan. Det måste va nått fel på er. Lyckades klämma in en rad till. Kanske skall göra en tävling av det här. Från vilka låtar kommer de olika citaten? Fyra stycken skall ni hitta. Jag tror ingen kommer lyckas.

Nu åker dansskorna av. Nu skall jag hem och städa. Och poppa Beatles och Coldplay i bilen. En avgörande kamp. Vem vinner?

Ute regnar det. Kan nog bli skönt att gå till bilen i pissregn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback