Krönika.

Ytterligare en sommarvecka har förflutit. Vecka 31 gör snart entré sedan är det Medeltidsveckan sen är sommaren slut. Så fort det har gått. Vad har egentligen hänt? Känns inte som en hel sommar har flutit förbi. Satt avtryck, gett minnen fört livet framåt. Ungefär nu brukar den där snart-är-sommaren-slut-ångesten komma krypande. Den där som säger snart är sommaren slut, nu blir det höst, vinter, kallt, halt, blåsigt, grått, händelse löst. Iår finns ingen sådan ångest. Bara stora förväntingar. Snart är det äntligen dags för flytt. Den här gången på riktigt. Den här gången blir det ingen kort sejour i lumpen eller Irland. Nej minst ett halvår kommer jag att vara bosatt i Halmstad. Staden som borde bota min fobi.

Tänkte inte på det när jag sökte till Högskolan i Halmstad. Men det är en av de städerna i sverige som har flest blixtnedslag/år. Om inte min åskfobi botas i Halmstad kommer jag nog aldrig att bli kvitt den.

Har ni förresten tänkt på att Coldplays gammla "klassiker"
Clocks (den här veckans låt i salsa version) börjar väldigt likt David Guettas When love takes over. Lyssna på pianot i inledningen.

Ligger och lyssnar på Morgan Allings sommarprat. Den killen är duktigt. Känns som att lyssna på en bok. Vilket liv han har levt. Fy fan för den uppväxten.

Var det förresten någon som lyckades hitta alla textraderna i förra krönikan?
  • Coldplay - 42: Those how are dead are not dead. The just living in my head. 
  • Thåström - Flicka med guld: Jag gör om alla söndagar till lördag ikväll och klär mig för att gå på kalas.
  • The Beatles - Lady Madonna: Lady Madonna lying on the bed, Listen to the music playing in youre head.
  • Håkan Hellström - Magiskt men tragisk - Det måste va nått fel på er.
Har börjat planera lite inför flytten. Vad som skall köpas in, det jag har kommit fram till är att jag behöver en tvmöbel, ett playstation3 och Guitar Hero World tour med alla instrumenten och en skolväska, finns en jätte snygg vit Fredd Perry på Mq. Det är väll i stortsett allt som behövs när man blir student eller? Kanske skall köpa en blyrtspenna också. Eller jag kan sno en påse med Maxpennor.

Nu kan Morgan snart få vara färdig. Inte för att det är ointressant, verklige inte. Men jag behöver sova snart och jag tänkte att jag skulle läsa lite ur min nya bok. Den underbara Kunzelman & Kunzelman av Carl-Johan Vallgren. Handlar om tavlor i ett hur i Burs och ett konsentrationsläger i Nazityskland.

Ta en titt på gotlandsbarer.se där jag har gästbloggat hos bloggaren Licens to Write.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback