Hultsfred 2009

Hultsfred 2009 är tillända och nu skall min festivaldag sumeras. Hur skall jag någonsin kunna sammanfatta det här? Är det ens meningen att det skall gå? HUr skall jag kunna få någon som inte var där vilket tryck och vilken stämning det är när Johan Persson kör sitt solo i "Elden" mitt under Winnerbäcks stora avslutningskonsert? Eller när hela publiken skanderar "Vi älskar Lasse, Vi älskar Lasse" och han märkbart rörd svarar "Jag älskar er också".

Hur skall ni förstå stämningen under Slagsmålsklubbens sista låt. 10-15 personer på scenen. Dansar spelar och en kille tillslut står naken på scenen och ogenerat dansar vidare med paketet dinglandes.

Hur skall jag på ett rättvist sätt recensera Thåströms magiska konsert som avlsutade hela festivalen, utan att jag blir klyschig och känns överdriven?

Hur skall jag sätta ord på känslan i mig när Thåström trollbinder mig och jag står och ler och skrattar bara åt scenshown och killens närvaro. Någon bredvid mig sa det : Han är en levande legend.

Hela Hultsfredsfestivalen avslutades med att Thåström går in och kör en avskalad version av Die Mauer då är inte tårarna lång borta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback