Kontokort

Har gjort en iagtagelse.

När man har ett arbete där man står en hel del i kassan, som jag, så innebär det att man varje dag ser upp emot hundra kontokort. Vilket i sig inte är speciellt spännande. Men nu har någon bank, jag tror det är swedbank börjat med en tjänst där kunden själv kan få bestäma hur kortet skall se ut. Alltså kan jag nu stå och se på lite bilder och dylikt.

Den vanligaste bilden är den på en hund, kanske en fin bild på sambon (eller älskarinnan, vem vet) är det en volvoraggare i 18 års åldern så är det ju självklart en bild på den rostiga skrotfärdiga och älskade volvon som är på bild. Men det finns även några lite mer ovanliga bildval.

Det har hänt flertalet gånger att jag har sett kort, oftast på yngre män (red. killar(red. pojkar(red. smågin))) där personen hålls uppe av några vänner har en öl i handen en blå sverige t-shirt och ögon som går i kors. Personen är dyngrak. Hur tänker man där?

Man sitter där hemma vid datorn och går igenom sina bilder, kanske har man en fin bild på sig själv från studenten, Kanske har man en flickvänn eller kanske tycker man mycket om skalbaggar och har tusentals bilder på dessa och tänker att det kunde vara kul att ha på sitt kontokort. Men så kommer den där bilden som är tagen precis innan man faller ner, spyr och somnar på golvet, och så skriker man ut Det är den jag vill ha. Undrar hur de tänker sig att de skall bli uppfattade när de till exempel går på bolaget och skall köpa öl inför helgens fest och lämnar fram det till kassörskan.

Men är det någon av er som läser det här så vill jag ändå rikta ett tack till dig. Det är du som förgyller min dag när du kommer och lämnar fram dit kontokort, på dig kan jag överleva en hel vecka.

Kommentarer
Postat av: Linn

Ha ha ha ha ha ha!!!!! :D

2009-01-17 @ 13:24:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback