Hänt under 2008 Januari - Mars

Januari

Jag och Julia firade tio månader och jag åkte till Irland för att jobba. Och en stor diskussion inleddes om vad en skrittmaskin är för något.

Jag drar även sex slutsatser om Irländare:

  • Irlandare pratar mycket men det ar lite som hander (las, jag vill ha mitt utlovade internet)
  • Irlandskt vatten smakar konstigt (las. jag funderar pa att kopa vatten och skita i miljon, men det tar emot
  • Pa Irland regnar det varje morgon och kvall (las, jag har inte nagra regnklader annu)
  • Irlandare skulle vilja asfaltera varenda grasplatt (las, allas gardsplaner ar antingen asfalterade eller cementerade)
  •  Min chef har den storsta grasklipparen jag har sett (las ovanstaende punkt och lagg saman 1+1, asfalterad grasmatta, jatte stor grasklippare?)
  •  Jag har aldrig varit sa sugen pa Sprite som jag ar har (las, vattnet ar sa ackligt sa jag kan dricka vad som hellst
Februari

Projektet med att arbeta på Irland avbryts av olika anledningar där den största var att chefen var en jubelåsna.

På vägen hem lyssnar jag på kents låt Duett och kommer på en liten lek. Lyssna på låten och välj ett ord ur varje textrad och sätt ihop till någonting eget. Resultatet blev Breven

Champo.blogg.se går ut med att vara årets Melodifestivalblogg

Jag skaffar även jobb och lägenhet och funderar över om jag kommer att se ut så här när jag jobbar på Max.


Och sanningen låg inte så långt ifrån. Jag gör även en sammanställning av vad jag trodde att det var på hamburgarna efter min första dag. Det visade sig senare att jag inte hade en aning.

Mars

Melodifestivalbloggandet rullar vidare och det bjuds på Liveblogg från den fjärde deltävlingen.

Champo.blogg testar en ny inriktning. Musikblogg. Bla.a. skall jag varje gång skriva vilka låtar jag lyssnade på medan jag skrev. Första inläggat skrevs till dessa toner

Autisterna - Tankar försvinn
Autisterna - Egentligen
Autisterna - Himmelen
Autisterna - Aldrig bli mig själv


Under Mars månad görs många bra skivsläpp. Där ibland Lasse Lindh ”Pool” och Håkan Hellström ”För Sent för Edelweiss”

Även punkten Veckans låt startar och först ut är Markus Krunegårds ”Jag är en vampyr”


Kommentarer
Postat av: Linn

Jisses vad du bloggar!!! :D

Kommer ihåg den där livebloggen, den va fin! :)

Men du ser inte ut som Måns :) Skulle va hatten kanske, men nej :P

2009-01-11 @ 11:47:04
Postat av: Kerille

Jo nu är det knappt man hänger med, skulle faktiskt påstå att du är mer aktiv än jag:P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback