Du Gazas barn

Födas i en värld utan vatten och bröd
Där kriget i Gaza skall bli din död
Du barn av denna värld födas i en värld så olik min
I samma värld vi lever – så olika våra verkligheter är

Min leksak som barn, en pistol med knallpulver i.
Skjuta mot mina vänner var en vanlig lek.
Vi lekte krig – vilket ständigt liv.

Så lika våra verkligheter är

Din leksak mitt barn, ett gevär med automatkarbin.
Dina vänner skjuts ner, det är inte längre en lek.
Du lever i ett krig – vilket ständigt liv.

Du föds in i ett krig där ingen längre vet.
Vem är god?
Vem är ond?
På vem skall du tro?

Du föds till ett liv, ett liv du aldrig kommer få leva.
Du föds till ett liv där du genast kommer dö

Barn på en plats olämplig för barn, en plats där du har huvudrollen.
I en film om guds fina skapelse fylld av glädje och liv.
I en film om guds tragiska och livlösa boning.
Där har du en huvudroll som den bäste soldat.
En barnsoldat utan något att förlora.
Det enda du hade att förlora rycktes från dig när du föddes.
Din rättighet. dina möjlighet.

Födas i en värld utan vatten och bröd
Där Kriget i Gaza blev din död!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jättefin, och jättesann. Fy fan. Det är en riktig utmaning att inte bli nerslagen av den här världen!



M

2009-01-13 @ 19:02:27
Postat av: mike

Ingen död har varit förgäves.



Vi glömmer aldrig.



bäst för barnmördare och dess sponsorer och låsa in sig och inte öppna käften.



vi är på G mot farliga tider.

2009-01-13 @ 19:09:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback