Årets bästa album 2008 är....[trumvirvel]

Nej Kristian det är inte Kentboxen som i stället står för årets skräll när den inte kommer in på listan. Men å andra sidan det är ju egentligen bara en enda nyproducerad låt på hela boxen. Nej vinnaren är den förre detta Laakso sångaren som bland annat har gjort duett med Peter Jöback, ställt sig frågan Om jag hänger mig i en julgran, kommer du att sakna mig då? Och nu senast har han kommit fram till att ibland gör man rätt ibland gör man fel. Och Tydligen är han en vampyr, och under 2009 kommer vi att se honom i sammarbete med Kleerup.

Nomineringen till årets album lyder:

Vad skall man säga? Han har helt enkelt gjort årets mest fulländade album. Med klockrena texter om allt och ingenting. Han har gett hela min vår och sommar ett eget soundtrack. Musik som låter som ingenting jag någonsin hört förut tillsammans med en sång som aldrig slutar, ord som bara följs av ännu fler underbara vackra fantastiskt valda ord. Ord som döljer så mycket men som samtidigt visar nästan allt.
Albumet består av 13 låtar som varenda en skulle kunna slå som singel.

Årets Album 2008: Markusevangeliet - Markus Krunegård



Egentligen finns det bara en enda sak som Krunegård inte har lyckats med i år. Aldrig för har jag sett så dåliga videos till så bra låtar…



”Jag ser tillbaks på mörka moln som kallas ånger sorg och skam, dom kanske krossar mig en dag men till dess var det jag som vann”

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback