2008 års bästa album 20-30

Nu är det äntligen dags, de 30 bästa albumen har mätts, vägts och betygssatts och nu börjar vi att pressentera dem. Här kommer album 30-20.


30. Britney Spears - Cirkus

Det är ju inte en ny blackout. Men Cirkus är förvånansvärt bra.


29. Caesars - Strawberry Weed

Det lovade got när Ebot "Soundtracks of our lives" Lundberg varit med och lekt. Men vem orkar lyssna igenom en dubbel CD med Caesars där man inte känner igen en enda låt. Inte jag.!


28. Bo kaspers Orkster - 08

Sveriges ojämnaste band alla kategorier. Den här gången var det tyvärr en dal istället för en topp.


27. Pink - Funhouse

Pink kommer aldrig upp i det hon hade på debutplattan. Men Funhouse är härligt poppunkig.


26. Hello Saferide - More Modern Short Storys from Hello Saferide

Annika Norlin tog ett pausår efter all hyseri kring förra årets supersucé med Säkert och tog sig an sitt andra projekt Hello Saferide istället. Det är inte dåligt. Absolut inte, men snälla Annika satsa säkert. Satsa på Säkert!


25.
Those Dancing Days - In our space hero suits

16 år, innan de är 18 kommer de att vara lika stora som Sahara Hotnights det är simpel fakta.


24. Lars Winnerbäck - Bränt krut vol 3: Vi var där blixten hitta ne
r

Enda anledningen till varför vi hittar Lasse så här tidigt på listan är för att det är en Liveskiva från förra årets höst turné alltså inget nytt. Och inte häller de bästa låtarna men några är fantastiska i Live version. Som till exempel, "en tätort på en slätt"


23.
Duffy - Rocferry

Hon  har "Mercy" och "Warwick Avenue" sen blir det tråkigt.


22.
Veronica Maggio - Vinnaren är...

Härligt och mysigt. Men kanske ingenting jag skulle slänga på var dag.


21.
The Killers - Day & Age

Har aldrig varit en Killers kille. Men efter singeln "Human" är jag fast


20.
Amanda Jenssen - Killing my darlings

Jag trodde aldrig att jag faktiskt ens skulle lyssna på Amanda Jenssens album. Men tacka gudarna för att jag gjorde det. Hon var den värdiga vinnaren. Med en originell röst. Sveriges egna Amy Whinhouse.


Kommentarer
Postat av: Kerille

spännande, några av de stora artisterna faller bort på första inlägget, tänker främst på Duffy.. Väntar spänt på nästa...



puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback