2008 års bästa album 19-11

19. Movits - Äppelknyckarjazz

Hip-hop swing med humor och insikt. Passar mig som hansken i vanten.


18.
Johnossi - All they ever wanted

Äntligen kom dem tillbaka. Den här gången jämnare och mer välproducerat. Men jag saknar de där riktiga topparna som "Man must dance". Men några bottnar hittar vi inte.


17. Ane Brun - Sketches

Ane Bruns andra album 2008. Det är samma låtar som på första skivan " Changing Of The Seasons" fast i naked versioner. Vackert.


16.
Parken - Länge Leve Parken

2008 års Familjen men han räcker inte till för att fylla kostymen även om låtar som "Jag har varit vilsen Lisa" är i klass med "Det snurrar i min skalle"


15. 
Almedal - Från nu och tjugo dagar framåt

I väntan på att Håkan Hellström skall göra ytterligare ett album kan vi lyssna på Almedal. Killarna som gav ut en skiva för att hylla Håkan och tacka för allt han gjort för dem med sin musik.


14.
Emil Jensen - Emil Jensen

Emil Jensen är tillbaka med ett självbetitlat album där han för första gången gör pop musik istället för Emil Jensen musik. Jag saknar Emil Jensen musiken. Det här är för producerat för att passa Emil. Det är helt enkelt för bra för honom.


13. Lykke Li - Youth novels

Är det någon som har missat Lykke Li under 2008. Nej jag tänkte det.


12. Timo Raisänenen - And then it was Timo...

Förra året kom Timos "Love wil turn you around" oförtjänt långt ned på listan. I år är han tillbaka den här gången har han samlat alla de covers han har gjort på kända låtar och tidigare släppt som B-sidor på en skiva. Det är en mer avskalad och personligare Timo vi möter på "And then it was Timo".


11. 
Ane Brun - Changing the Seasons

När jag horde The Puzzel för första gången blev jag slagen och ännu har jag inte rest mig. Vilken röst, och vilken härligt "psykedelisk" musik. Me like...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback