Etapp ett - Fixa Bilen inför ombesiktning... check

Tillbringade en dag i väte idag för att försöka att få min lilla röda pärla att gå igenom ombesiktningen så fort som möjligt.
5 av 6 punkter blev fixade. Varav 4 var gjorda snabbare än vad det tar för Aftonbladet att utropa Sucée comback av Peter Forsberg efter ett mål.
  • Solfilmen på framrutorna rev pappa bort som ett plåster på en femåring.
  • Upphängningen till avgassystemet hängde pappa upp på kortare tid än vad det tar för en gotländsbusskur att bli en dödsfälla.
  • Handbrommsen fixade jag med ena handen medan den andra lagade höger sidoblinkers.
  • Höger sidoblinkers fixade jag med ena handen medan den andra lagade handbrommsen.
Den femte däremot gick långt utanför mitt och pappas förstånd och långt in på grannens. Turligt nog är grannen min bror Rikard som är en riktig hejare på el. Efter lite testande hit och dit lyckas han i alla fall på något vis få lyse i positionslyktorna. Med den lilla, lilla bieffekten att backvarnarna var konstant aktiva och väldigt, väldigt pipiga. Men efter lite fix var det problemet löst.

Nu återstår bara att byta spindelleden sen är röda pärlan back on track. Då kan ingen besiktningsman i världen stå i vägen för oss.

Kommentarer
Postat av: Emma

Haha, läste om detta i Kristians blogg. 6 punkter, stackare...

Men nu när du är så bra på att fixa så kan du väl svänga för bi mig och fixa min framblinkers också:P

Postat av: Kerille

YEAH! Jag visste att du kunde fixa det!

2009-02-16 @ 18:41:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback