Alla hjärtans dag...

Så här på alla hjärtans dag borde jag ju skriva någonting om kärlek. Så jag gick tillbaka i tiden, till våren 2007 och vårkonserten i Hogrän Missionshus. Tryck igång iPoden bredvid och läs



”Det är för oss solen går opp
Lyser som guld
För kärlekens skull”

Ja kanske är det så att det är för kärlekens skull som solen går opp. Kanske är det för kärlekens skull som våren kommer till oss.
    Jag tror i alla fall det.
Därför vill jag sända med er en uppmaning härifrån ikväll.
Ta till vara på allt vad våren ger i form av grönska, värme och djurliv. Ta till vara på det kärleksfulla känslorna som allt det ger. Tala om för den du älskar en extra gång, just det att du älskar henne, honom eller det. Gör någonting extra ordinärt.
    Ta en helg ledigt åk iväg någonstans bara ni två. Lämna vardag och tristes och låt kroppen fyllas av ny energi och av kärlek.
    Jag tror att det är viktigt, jag tror det är någonting som vi alla måste göra ibland. Låta oss själva släppa taget om alla vanor, alla invanda ritualer. Vi kanske tror att vi mår bra av att ha dessa. Men jag tror inte det, jag tror att vi låser oss. Jag tror inte att vi kan leva ut livet ordentligt om vi låser fast oss. Oavsett om det gäller hur dags vi äter kvällsmat eller när och hur ofta vi säger de enkla men svåra orden ”Jag älskar dig”
    Jag tror att våra vanor låser oss mer än vad de hjälper oss. Därför tror jag att det är viktigt att våga släppa taget, våga resa iväg en helg bara ni två. Våga göra det för er skull och våga göra det.
    För kärlekens skull.

Kommentarer
Postat av: Linn

Tänker bara på alla bröllop jag sjungit den låten på! :) Så fin så man dör!! :) Älskar denna version av låten och jag älskar våren och jag älskar Kristian! :D

2009-02-15 @ 12:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback