We've been given our parts in the nativity play. And I'm the lobster

2 månader idag... eller igår, det beror lite på hur man ser det, statusen har ändrtas igen...

På det hela taget har det egentligen varit en ganska skön dag som aldrig riktigt blev ljus, men det gråa mörkret som hängt över staden hela dagen har nu övergått till ett klart mörker. Ett juligt mörker, fast lite för mörkt. Snön saknas fortfarande, allt annat är juligt. Två ljus i adventsljusstaken är tända, chokladkalendrarna har sina luckor öppna, julmusiken strömar ut ur mina högtalare och glöggen står på spisen. Det nalkas jul. Men en fråga återstår. Med vem skall jag se Love Actually?

Har ridit Mirabelle idag igen. Gick lysande, härligt att rida en häst som det märks sådan skillnad på så fort när man lyckas lära ut någonting. Dessutom lär jag mig enormt mycket. Som JD säger i nya Srubs - Med School. Sometimes I teach them, some times they teach me.

Nästa helg kommer att bli en helg att minnas, det är i alla fall min förhoppning. Storslaget besök kommer till Halmstad. Kristian tar bilen, och om jag har förstått allting rätt tar han med sig Jocke lunkan i passagerarsätet och rullar på båten mot nynäshamn. Japp Nynäshamn inte Oskarshamn, inte bara för att Kristian hade glömt bort att Oskarshamnsturen fanns utan även för att hämta upp Martin "Marty" Lyberg i Stockholm för att sedan sätta kurs via E4 mot Växjö och sedan vidare väg 25 mot Halmstad.

Fyra killar 29 kvadrat. En säng en soffa. Mmmm mysigt värre det kommer att vara att vakna upp i den här lägenheten på söndag morgon. Fast Martin jag har skaffat ragg till dig, du har väll inget problem med att go gay en helg. Som singel får man ju faktiskt inte vara kinkig.

Funderar för övrigt på att starta en Facebook grupp för alla oss som faktiskt vågar stå för att vi tycker att köppt pepparkakor är godare än hemagjorda. Jag har ingenting emot hemma gjorda, men de får aldrig samma krispighet och samma smak som de köppta, tyvärr.

Gårdagens julgasque blev isntälld och skulle istället bli en julfest hemma hos mig. Fiasko är väll ordet, i alla fall om man ser till antalet deltagare, vi var fem stycken. Men vi kunde i alla fall konstatera att nya Scrubs faktiskt klarar av att hålla klassen trotts att varken Carla eller Janitor är med längre. Framför allt Janitor är saknad.

Kommentarer
Postat av: Ela

håller HELT med om det där med pepparkakorna! Hemmagjorda pepparkakshus är dock roligare än köpta:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback