"Well billy rapped all night about his suicide, How he kick it in the head when he was twenty-five"

Mmm, tidigt morgon, kroppen känns otroligt seg efter aldeles för lite sömn och en begynnande förkylning. Utanför fönstret ligger snön fortfarande kvar, men himmelen är grå, trist och tung. Förhoppningsvis blir det bättre under dagen

En sak jag verkligen hatar med vintern är att jag alltid, oavsett om jag är förkyld, om jag sover varmt eller kallt, blir öm i halsen varje morgon och knappt kan prata eller svälja fören jag fått i mig någonting varmt, typ te. Det är så otroligt jobbigt och jag känner mig fruktansvärt ofräsch i munnen. Jag har testat allt för att bli kvitt det här problemet, allt från att sova med strumpor på för att jag inte skall bli kall till att borsta med tandborsten så långt in i munnen som möjligt till att lägga mig och sova abnormt tidigt. Ännu värre kommer det bli på annandagens morgon då jag dels kommer i säng sent, dels har varit välldigt mycket ute i kylan, och dels kommer att ha min sedvanliga bakishals/röst. Men vad gör man inte.

Chefen ringde precis, erbjöd jobb 11-19. Jag blev tvungen att tacka nej, skall köra Anna och Agnes till BVC i Hemse. Men erbjöd mig samtidigt att jag kunde jobba från 15 så idag gör vi åter debut på Max. Känns lite som att jobba första dagen. Hoppas jag har någon som går utbildning med mig för jag har ingen som hellst koll längre. Konstaterade igår när jag skrev anställningsbeviset att det tillkommit en hel drös med nya bestämellser och priser. Men det blir kul, är för första gången sen vi var i Göteborg riktigt sugen på att jobba. Det skall bli kul. Hoppas att det är kul folk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback