"Vi funderade, undrade över vad det är som gör Ulf Lundell så folkkär Vi kom liksom inte fram till något, ja menar det måste ju va någonting"

Jag hade egentligen tänkt att skriva ett mysigt blogginlägg med många bilder ifrån dagens julgranshuggning. Men några av de bästa bilderna var på pappas kamera och jag har bara mina bilder här. Så imorgon utlovar jag ett mysigt blogginlägg om hur vi högg våra tre julgranar i år.

Ikväll var det traditionella julgodisbaket med hela familjen, eller den del som är här. Viktoria och Micke är fortfrande kvar i Halmstadsområdet och om snönhänger kvar som det verkar just nu så blir det tyvärr kvar där. Skulle vara tråkigt. Därför hoppas jag för första gången på en grön jul.

Efter baket satte vi oss framför tv'n. Jag plockade upp datorn och blev indragen i en chatt med min bloggis
Evelina. Hon ville ha musiktips, då satte hjärnan igång, upp med spotify och börja skicka länkar. 36 stycken olika låtar blev det tillslut innan jag tvingade mig själv att det fick vara nog.

På fredag är det juldagen, den stora festdagen på året, förra året tillbringade jag den bakom ett stekbord på Max. I år blir det andra bullar. Frågan är bara vart jag skall gå, många drar mot Gute, men det är ju så sjukt dyrt, frågan är ju vart skall alla andra? Vart skall ni folket? Och vart skall jag?

För några veckor sedan började jag att äta paprika. Men jag har ett problem när jag skall köpa dem i min Ica butik. Vad är det för skillnad på de olika färgerna? Just nu så tänker jag först vad jag skall ha dem till, och sedan vilken färg som matchar bra. Är det så man gör?

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Åhh, vad du är snäll. just nu ser det inte så lovande ut. Det måste bli varmare (så att det inte blir ispropp i lastbilen) och inge mer nederbörd. Just nu utlovas faktiskt mildare väder men dock med blötsnö vilket inte är bra. Men ordet jul mirakel finns väl för en anledning. kram

2009-12-21 @ 08:42:58
Postat av: John "das Festguru"

OMG! Hampus! Vart är min officiella-i-bloggen-gratulation? :O


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback