Så gick ett decenium från våra liv och kommer aldrig åter

Så gick ett decenium från våra liv och kommer aldrig åter.

00-talet. Deceniumet då jag gick från ett litet barn till, i alla fall relativt, vuxen.

Deceniumet jag inledde som elva åring. När det började gick jag i mellanstadiet. Jag diggade till musik från en ung och orörd Britney Spears och det coolaste man kunde äga var Backstreet Boys senaste platta.

Det var deceniumet då jag gick från att vara rädd för tjej baciller till att tråna efter dem.

Under de här tio åren lärde jag mig det riktiga livet och utvecklades till en självständig människa.

00-talet lade grunden och lärde mig. Under 00-talet bestämdes en stor del av min framtid.

Nu är det slut. Det har gått från våra liv och kommer aldrig åter.



10-talet. Vad har det i beredskap till mig?

10-talet kommer troligtvis att vara deceniumet då jag kommer att stadga mig, skaffa små barn, en utbildning. Villa,volvo och vovve.

Men framför allt är 10-talet det oskrivna deceniumet. Det öppna. Möjligheternas årtionde.

Jag kan själv göra precis vad jag vill av det. Jag kan starta om på nytt, göra om det jag har missat och göra nytt.

Välkommen till mig 10-talet. Möjligheternas decenium.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback