en soffa och ett ljus, ett bord med en massa gott/.../Det är dags för fredagsmys

Mina elva stearinljus (adventsljusstaken är inte tänd) brinner så sakterliga och sprider lugnande, avslapnande, mysiga dofter i hela lägenheten. På tv'n rullar första avsnittet av sjätte säsongen av Scrubs. Om en halvtimme, börjar nya säsongen av På Spåret. Tänkte ge det en chans, tröttnar jag så blir det antingen, Harry Potter and the half-blood prince eller O' brother where are thou. En påse chips, dip och pepsi.

I stort sett hela dagen har jag suttit i biblioteket och läst rapporter från Brottsförebygganderådet (BRÅ) om Ungas alkohol och drog vanor, dess koppling till våld och polisens och socialtjänsten insattser. Nu är jag enromt taggad inför att skriva mit paper på Kriminologin.

Imorgon julklappshandel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback