Det finns inga ord för det, på det här jävla språket

Aldrig förr har det varit så lägligt att citera en kent text: Det finns inga ord för det, på det här jävla språket. Att försöka samanfatta den här helgen i ord skulle aldrig gå, det finns inga ord.

I fredags vid halv sex ringde det på dörren, en och en halv timme tidigare mot vad jag hade förväntat mig. Där utanför stod Kristian och Jocke och en historisk helg tog sin början.

Under helgen hann vi med en hel del: En after work på kåren, en fantastisk hockey match i jönköping, en otrolig festkväll med lucia vaka och två dagar bakis, men nu börjar det bli bättre.

Helgens händelse: Utan att tveka en sekund säger jag HV71 - Färjsestad i Jönköping. Vi fick allt man kan önska sig i en match. Många mål, men ändå jämt, två slagsmål (ett stort grupp och en man-mot-man) sådana tacklingar man som barn drömmer om. Vi fick allt.



Helgens person: Det är en tuff kamp, men om jag väljer bort gotlänningarna så blir det helt klart Carl-William Davidsson a.k.a Wille. Jag är ledsen John men efter Willes karatefylla på lördagen har jag inga val. En speedad Wille högst upp i tradecenter som går bananas på skyltarna, eller en Wille som inte kunde låta bli papperskorgen.


Tack Kristian för de här bilderna, tack.
Helgens word: Som flickan sa...

Helgens drägg:
Nej Jocke det var inte ni som var helgen drägg, även om jag tydligen sa det där på lördags natten. Helgen drägg är utan tvekan Färjestadsklacken som inte kan hålla käfften under nationalsången, eller åtminstonne sjunga med, istället hånar de HV71klacken för att de har fått uppdraget att leda sången. Dåligt, sedan blev det ännu värre när det i periodpausen kom in ett fint Luciatåg som också skulle hånas. Dock var ni inte sämst i helgen, det var klackan i alsvenskan som skrek låt honom dö medan domaren höll på med hjärt-lung-räddning

Helgen låt:
Akustiska versionen som var med i förra veckans-låt blev utan tvekan låten för helgen, perfekta låten att vakna upp till när man är bakis.

Helgens citat:
Stod Jocke för. Han vaknar upp efter att han däckat i soffan. Kristian tittar ner i hans spybunke och konstaterar att den är tom. Var på Jocke säger: "Nej, men jag spyr aldrig". Vi öppnar dörren till min toalett och konstaterar att Jocke spyr. När vi sedan skall sätta oss i bilen och åka frågar jag Jocke om vi skall ta med någonting han kan spy i. Jockes svar: "Nej, men jag spyr aldrig för att jag är bakis". Tio minuter senare stannar vi vid en mack för att köpa frukost. Jocke går runt hörnet och spyr.

Helgens Idé:
Vem det än var som kom på att dricka upp en flaska mintu och var sin shot Tequila mellan klockan sex och sju, innan maten, och sedan gå och handla är kung.

(Bananen Jocke tuggar på är för barn upp till 12 år)

Helgens plats: Blev Kåren. Tanken hade varit att gå ut på stan. Men så var kåren special öppet och John övertalade mig att vi skulle gå dit. Tack John för det. Underbaraste utekvällen på välldigt länge.

Helgens practikal joke: Kristian och Jocke har hällt upp tre shots. De säger till mig att en är tequila, en är vodka och en är vatten så det gäller att ta dem i rätt ordning. Jag tittar noga, men får inte lukta. Sveper två snabbt och tänker yes jag fick vattnet kvar och kastar i mig det också. Det smakar verkligen vatten, men jag tycker det är lite märkligt att det ändå bränner lite i halsen. Men jag tänker inte mer på det och tänker att en shot vatten kanske var lite lite att skölja ner totalt 8cl sprit. Dagen efter får jag veta att alla var tequila. Konstigt att jag nästan bara drack vatten på krogen.

Helgens fylla: Stod Elfrida för. Nykteristen som hade beställt in tre glas vatten för att allt bara snurrade och hon inte kunde kontrollera sig själv ännu.

Helgens dimma: Vad hände egentligen från att vi gick in på kåren tills jag satte mig hos Elfrida och tog en av hennes vattenglas?

Helgens abstinens: Stod Kristian för. Jag och Kristian delade säng natten till söndagen. Vid sju tiden började Kristian att i drömma om Linn och i hans värld var jag Linn.

Helgens övertalare: Som jag tidigare sagt John övertalade mig till att gå till kåren trotts att jag var sjukt opepp på det. Det visade sig bli den bästa kvällen på hela terminen. Återigen tack.

Men det största tacket skall dessa tre herrar ha som gjorde den här helgen till en minnes värd awsome och totaly Legendary helg. Nu är förväntningarna på juldagen och nyår sjukt höga.


Kommentarer
Postat av: John "das Festguru"

Ok Hampus, jag kan ge Wille den segern, dock är det mest för att du missade mig och mina fylleupptåg... Vad jag minns att jag gjorde tar vi någon annanstans än här och det jag inte minns får folk gärna fylla i...

Postat av: Evelina

Klockrent!!! Underhållande läsning, Champo.

Ännu en gång lyckas du! :)

2009-12-14 @ 23:53:15
URL: http://lamu.blogg.se/
Postat av: Kristian

HAAHA, best ever Hampus. Jag får komma med något liknande bara för det här kan vara svårt att slå...

2009-12-15 @ 00:37:03
URL: http://kerille.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller med! Mycket underhållande läsning :D

Vad mysigt det lät att ni delade säng och fick lite intima stunder med varann!

2009-12-17 @ 12:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback