Vad är odsen helt seriöst...

Okej, det här kommer att bli ett sådant där inlägg där jag borde be mamma o pappa att inte läsa. Fast det kommer inte att bli ett så långt inlägg och jag tror att jag, förutom lite feltryckningar på tangentbordet kommer att klara mig bra. Hur stavas förresten tangentbord? För det kommer faktiskt att bli ganska kort. Men det hände en grej ikväll som jag känner mig så illa tvungen att skriva om.

Jag och två till från frieriet (vi heter så dom som jag nollas med) gick efter att vi varit på smålands ner på stan. Vi gick på ett random ställe. och satte oss ned vid ett random bord som en av friarna valt ut. Där satt det ett par tjejer. Snart hörde en av dem att jag pratade gotländska. Jag som under den här veckan lärt mig att alla vill höra oss gotlänningar säga. [ette, nie och veckens kung keno är en sjue] drog igång den harrangen. Trotts att jag inte ens kan prata gotlänska. Eller hur pappa. Men hon sa nej, nej, men vad heter. Du. Ehh. Hampus. Men, men då är vi ju släkt.Vaaaa neeee. eller........ jooooo det är vi ju... Då visar det sig att vi har satt oss vid ett bord där min A-kusin Carro Eldemark (vars pappa är lärare på högskolan) sitter. Sedan visar det sig att den nollekompis som jag blivit ihop parad med i början av veckan är kompis med hennes lilla syster och att Carros kompis som med är med ikväll har gått i samma klass som Carros lillasyster. Är inte allt ett väldigt sjukt sammanträffande. Så mycket osm jag och Carro har pratat ikväll har vi inte pratat i hela våra liv. Sjukt kul var det faktiskt.

Fattade ni någonting av vad jag skrev?

Nollningen börjar lida mot sitt slut tyvärr. Imorgon är det den sista nolle puben. På Feredag skall jag lägga mig tidigt. På lördag kör jag från halmstad klockan fem. Är i Uppsala till tovlv. Är på inskrivning i fyra timmar. Kör hem till Halmstad i sex timmar. Festar järnet på avlutningsfesten på kåren i ett par timmar. Sedan skall jag sova. Önskar att jag verkligen inte skulle behöva åka till uppsala.

Förra torsdagen var jag så fruktansvärt nervös och osäker inför att gå på nollningen över huvudtaget. Nu så ångrar jag inte en sekund som jag varit där. Nollningen i Halmstad har skäl för att kalla sig den bästa nollningen i landet. Den här nollnigen har fått mig att vilja hitta utbildningar i Halmstad till nästa år bara för att få vara stab (ledare) för nollnigen nästa år.

MIn parlamentet kompis från Hejde ta hand om dig. Jag finns.

Lars Winnerbäck sjunger
jag får liksom ingen ordning i mitt liv. Just  nu har jag ingen ordning. Men det kännns som om jag har ordning i mitt liv.

Kommentarer
Postat av: Kristian

:D. Kul att det går bra för dig, jag skall försöka att fixa en ledig helg och susa ner...!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback