The sky could be blue, could by gray

Tvättar för fullt just nu och tittar på Friidrotts VM. Har varit en ganska händelse lös grå dag. Förutom min och Julias utflykt till Eurostop för att köpa en Tv och Inspelningsbar DVD till henne. Men det visade sig att det var bra mycket knöligare än vad det först verkade vara. Tydligen fungerar inte LCD eller Plasma skärmar med den analoga signalen som HFAB av någon anledning fortfarande kör in i sina hus. Alltså måste Julia skaffa både Digitalbox och ett abonemang hos typ Boxer eller Tele2. Alltså massa pengar. Men skaffar hon inte det så har hon ingen Tv. Det finns ju inga Fat-screens att köpa längre. Får se hur det löser sig.

Tvättar som sagt. En maskin är trasig. Min tvätt kommer inte hinna att torka. Skit.

Såg Usain Bolt slå världsrekord igår kväll. På dagen ett år sedan han slog det i Peking OS. Men den gången gjorde han det med stil och lekte in i mål. Den här gången sprang han hela vägen. Det sägs att han skall vara i så bra form nu. Men om han lekte in rekordet förra året borde det inte vara så svårt att slå det iår också och leka hem det om han nu är i så bra form. Alltså tror jag att Bolt inte är i samma form som för ett år sedan. Förstår ni hur jag tänker? Det kanske är helt ologiskt. Men slutpoängen med det hela var att jag inte upplevde rekordet igårkväll lika häftigt som det för ett år sedan.

Imorgon skall jag ta tag i problemet med min studentliteratur. Skall besöka högskolans bibliotek och se vad för böcker de har där och framför allt hur många exemplar de har.

Imorgon kväll blir det självklart dokumentär på SVT. Coldplay Då och Nu, för på Lördag smäller det på riktigt. Gå går Chris Martin och vänner upp på scenen på Stockholm Stadion. Troligtvis för sista gången i Sverige. Jag kommer att vara där. Ingenting kommer att kunna stoppa det. Inte ens axelhelvetet. Was a long and dark december, from the rooftops I remember, there was snow, white snow.

Var nere och kollade tvätten. Hade satt torktumlaren på skåpstort. Skåpstort är tydligen latin och betyder fuktigt på gränsen till blött. Nu satte jag den på extra torrt. Undrar vad det är latin för.

If you love me
Wont you let me know

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback