Theres many lost, but tell me who has won

Först och främst: Tyskar är sjuka.




Nu börjar det bli lite ordning inför resan. Efter att jag fick ta av mitellan nu ikväll så har jag hunnit få väldigt mycket gjort. I stort sett alla kläderna är nedpackade. Bara lite små grejer som ännu hänger på tork som skall med.

Imorgon skall alla större saker, säng och sånt packas in i bussen. Sedan skall jag iväg till stan och träffa chefen en sista gång. Se om han har lyckats skaffa något jobb åt mig i Halmstad. Så skall jag hämta mina grejer ur skåpet. Har ännu en bok, ett par skor och ett gäng strumpor liggandes. Tänkte sno med mig lite arbetsbyxor också. Bra och ha i Halmstad. Dessutom är dem sjukt sköna.

Jag var nere i Idrottsänget en sväng idag. Radio Gotlands sommarprogram 100,2% Sommar var på besök och jag tänkte att jag för en gångs skull skulle ställa upp lite för soknen i sokenropet. Så jag och Anna svängde ner de sista tjugo minuterna. (Känndes skönt att kunna ta bilen den korta biten med gott samvete. Anna och hennes gravidmage orkar ju inte gå hela vägen dit.)

Lagom jag hann hem så började regnet vräka ned. Inte så bra för min skrivare som stod i det öppna fönstret. Men jag tror att den klarade sig relativt bra. Det märker vi snart när vi packar upp den i Halmstad.

Har två riktigt bra alternativ till veckans låt redan. Den ena lånade jag en textrad ur till den här rubriken. Men jag borde väll egentligen välja en låt som har med flytten att göra. Vi får väll se. Det är ännu mycket kvar av veckan. Dessutom har jag ju bara pressenterat veckans låt de senaste två veckorna nu. Kanske skall ge lite vanlig hederlig blogging först.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback