Nollningen dag 2

Som ni nog förstår med tanke på mitt ihärdiga bloggande idag så har jag inte varit med på hela nollingen idag. Jag var med på förmiddagen. Då det var stadsvandring. Den var lite knapphändig. Men nu har jag i alla fall lite mer aning om hur jag skall ta mig fram till fots i den här stan.

Vid lunch lämnade jag mina nollekompisar för att få lite ordning på min kurslitteratur. Så nu äntligen har jag koll på hur mycket litteratur jag måste köpa och hur mycket som finns att låna på högskolebiblioteket.

Låg och halvsov i soffan till friidrotts-vm med fönstrett öppet. Plötsligt så börjar det sjungas och skränas. Jag suckar djupt när jag blir störd i mitt slummrande innan jag inser att det är mina nollekompisar. På med nollamarkeringen och ned och in på Halmstads enda student-nation: Smålands Nation.

Nu sitter jag hos Julia och lyssnar på softa coldplay-låtar och hjälper henne att packa. Går sådär. Hon har varit på övnings gasque. Gasque betyder fest. Med andra ord så har hon varit på övningsfest. Julia behöver inte träna på att festa. Det går sådär med hennes packning. Hörde precis en slammer från badrummet och ett Gud det är inte sant. Skall nog kolla hur det går för henne nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback