Korvstroganoff

Ikväll gjorde jag en av mina mest lyckade korvstroganoff. Receptet är mycket enkelt och är som följer:

En stump falukorv (Hur hungrig är du?)
En bit gullök (Hur mycket lök är du sugen på?)
En klyfta vitlök (Tänk på att anpassa vitlöken till hur mycket du har av resten)
Krossadetomater (Så att de blir lagom såsigt)
Cayennpeppar (stavas det så(Tänk på att cayennpeppar är starkt men gott))
Salt & Peppar (som jag och Mr Gunnarsson sa i högstadiet. Utan salt & peppar kommer inga andra kryddor fram)
Soya ( så att färgen blir tillfredsställande)

Sedan är det bara att bryna falukorven och löken en stund. Släng i lite krossadetomater och vitlöken. Låt det koka samman lite. I med kryddorna och toppa med Soyan. Serveras gärna till fullkornsris eller fullkornspasta. Vill man lyxa till det så kan man även ha i en klick dijonsenap. Lika så matlagningsgrädde. Men då blir det snabbt välldigt onyttigt och du kan strunta i att ha fullkornspasta eller fullkorns ris och köra på snabbmakaroner istället.



Just nu tycker jag mycket om
Imperiet - Var e vargen
Lars Winnerbäck - Jag får liksom ingen ordning
Markus Krunegård - Hela livet var ett disco
Sweeney Todd - No place like london
Säkert - Allt som är ditt

Jag går även i väntans tider på Winnerbäcks nya och Krunegårds två nya plattor som alla släpps i September.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vilken härlig blandning av gammalt och nytt. Musikal, what ever imperiet is, svensk konstig musik.. :)

2009-09-03 @ 16:40:19
Postat av: Anonym

mmm just det, det va linn som skrev... :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback