JULIA don't read [Spoilervarning]

Idag började nollningen här i Halmstad. Jag vet inte hur det är på andra högskolor. Men jag har förstått det som om kursre normalt sett inte nollas. Men har har de löst det så fiffigt så alla kursare och de som läser basår nollas tillsammans så får alla vara med.

Första dagen hade dock lite mer att önska. Mest har det varit väntan lite sång och svett. Har varit uppemot 29 grader och för en gångs skulle relativt vindstilla, någonting som är synnerligen sällsynt i den här staden. Några roliga saker hade de dock klämt in. Som fejk genomgången där det klargjordes att vi skulle ha lektioner på förmidagarna nästa vecka och sedan avlägga ett prov på inskrivningsprovet. Eller fejk nollan. En av tvåorna som nollar oss som smög in som nolla i början och var allmänt jobbig och klargjorde att hon skulle läsa den något udda kursen på 30hp i Varför är vissa efternamn vanligare än andra? Vi köpte allt med hull och hår.

Troligtvis förstår ni ingenting av det där men ändå.

Imorgon skall det bli klassiskt Halmstadsväder igen. Det vill säga regn och åska. Nollningen lär ju bli lite sådär halvrolig. Får se hur länge jag blir kvar. Måste ännu packa inför Coldplay och kanske vila upp mig lite så att man orkar rocka järne på konserten.

Coldplay spelade i Norska Bergen igår. Fyra plus av Aftonbladets reccensent som i samma reccension gick ut med att han egentligen inte tycker om Coldplay. Så för mig som håller Coldplay som ett av världens absolut bästa band kan det inte bli annat än magiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback