In an apartment in another part of town.

Studentlitteratur är inte spciellt har jag precis insett. Satte mig ned med alla kurslitteraturlistor jag har fått och tänkte att nu beställer jag hem all litteratur så att det är klart. När allt var lagt i kundvagnen hos Adlibris slöt kalaset på drygt 2'500sek. TVÅTUSENFEMHUNDRASVENSKAKRONOR!!! Tio böcker får jag då hem i brevlådan. TIO BÖCKER. Då skall jag fortfarande skriva ut avhandlingar från Stockholms Universitet på drygt 300 sidor TREHUNDRA A4 SIDOR!!! Måste komma på någon bra lösning på det här. Annars kommer Nyhemsgatan 36 lgh 309 vara överröst av tunga böcker och skrynkliga pappar fulla med text innom ämnet kriminologi.

Kommentarer
Postat av: Tips

1. Kolla om man verkligen behöver ALLT i böckerna. Somliga lärare/föreläsare/adjunkter/

lektorer/professorer missar att upplysa om att man bara behöver läsa "valda delar". Ytterst onödigt (och dyrt) att köpa en hel bok då, om man inte gärna vill ha den.

2. Kolla om man behöver ALLT samtidigt. 10 böcker och 300 A4 på en hel termin innebär kanske att man inte behöver alla dessa precis i början...

Men undantag finns naturligtvis. Lycka till med läsandet!

2009-08-16 @ 20:34:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback