Du vet att det blir Nyhem, Du vet att det blir Nyhem Du vet att det blir Nyheeem eller var det Mayhem?

Det mesta är på plats i lägenheten. Massa nya prylar är införsaffade efter två dagar på Ikea. En dag i Helsingborg och en dag någonstans i närheten av Göteborg. Nu skall jag bara skaffa lite gardiner så börjar det känns som hemma. Hemma, hemma i Halmstad. Börjar kännas läskigt nu. Det gick upp för mig för en liten stund sedan när mamma och pappa lämnade lägenheten för sista gången den här flyttomgången. Nu skall jag bo här, bygga upp en vänskapskrets. Leva ett liv här. Känns nästan obehagligt.

Imorgon blir det vila från flyttandet och jag och Juia sticker iväg till Älmhult på hopptävling. Syster och Bror är där så vi tänkte ta och heja på dem lite. Sedan är det dags att börja hitta i den här staden. Just nu har jag ingen aning om vart i Halmstad jag egentligen är. Per Gessle och Carl Bildt skulle kunna vara närmsat granne för allt jag vet.

PS. Samtidigt som jag skriver det här Blogginlägget har jag fått en "gilla" fån Melina Staflin det var inte igår.DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback