Allting kommer lösas och bli bättre igen om du har pengar i fickan eller ett ess i din arm

Jävla axelhelvete. Lade som sagt ifrån mig mitellan igår kväll och packade ihop i sort sett alla kläderna och alla andra pinaler. Imorse straffade sig min ihärdighet och jag höll på att bli sängliggandes hela dagen. Axeln känndes som första någon av de första dagarna efter olyckan. Var tvungen att lyfta den med hjälp min andra arm till att börja med.

Efter en stund repade den sig något så när men jag valde ändå att använda mitellan större delen av dagen ändå. Att köra bil till stan var ingen rolig upplevelse. Eller rättare sagt att köra dit gick bra. Men hem var min axel så slutkörd tydligen så jag fick göra allt med vänstern. Styra växla, skicka sms, byta låt på stereon, äta mina babyribs. Allt medan högern låg bekvämt och vilade i mitt knä.

Passade på att säga hej då till Kristian idag. Det blev grillning på Södra Hällarna (bebygg skiten) tillsammans med honom Linn och Zeema. Var synnerligen trevligt och framför allt väldigt gott. Alla irriterande och för Linn panikångstutlösande getingar. Till dessert blev det Twix. En aldeles för underskattad dessert.

Linn och Zeema planerar tydligen ett Ullared besök nästa vecka så vi får se om de svänger förbi Halmstad också och hälsar på.

Just nu känner jag mig aningens nere. Det känns som om min axel aldrig kommer att bli bra. Hade sett fram emot att äntligen få ta av mig mitellan och börjar röra mig lite. Framför allt så skulle jag kunna hjälpa till och köra imorgon. Tycker att det är grymt kul att köra på fastlandet. Framför allt längre sträckor. Men nu verkar det som om jag får sitta bredvid hela vägen. Boooring.

Nu skall jag slå på ett Scrubs avsnitt från säsong 5. Den bästa säsongen utan tvekan.

Men förrst en sak jag höll på att glömma. Jag fick ett brev från Uppsala Universitet idag. Med massa intressant kursinformation inför min JÖK (Juridisk Översikts Kurs) med IT-stöd. Verkar väldigt spänande. Hela upplägget verkar väldigt intressant och jag hoppas verkligen att det är så det fungerar i verkligeheten också. Känner mig riktigt taggad att börja plugga nu. Imorgon bär det av. Men först Scrubs. "Zoom ZOM Zoom"

Kommentarer
Postat av: :)

Men jösses, vad gjorde du med axeln? Och hur lyckas man med konststycket att växla med vänster hand? Eloge för det, tror jag...

2009-08-13 @ 10:30:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback