Igår kväll kl: 02:14

Första dagen på Max Ullevi, chek!
Antal arbetstimmar: 10h 30 min -15min rast.
Första allsvenska fotbollsmatch rusch avklarad!
Försäljning under den timmen då ruschen var: 29 000
Årets högsta försäljningstimme Max Visby: 11 000

Det är en kort summering av första dagen på Max Ullevi. Det var egentligen ganska dött större delen av den tiden. Men när det hände någonting så hände det på riktigt och det var kul att se hur snabbt det går att få fram saker i ”det nya köket” (skall gå närmare in på ”nya” och ”gamla” köket på Max någon annan gång). Det var även väldigt intressant och roligt att få arbeta i det nya köket och arbeta mot en ”pointer” m.m.

En sak som oroat mig och Julia en aning är att behöva äta Max mat i stort sett varje dag i två veckor. Därför kom det som en positiv överraskning för oss idag att det i Göteborg finns två stycken helt unika burgare. Göteburgare och Max Lyx Lax. Göteborgaren med västkustsallad. Tror faktiskt att jag skulle kunna tycka att västkustsallad är gott trotts fiskinslagen. Sedan har jag lovat mig själv att jag någon gång under de här två veckorna måste testa Lyx Lax. Lax är ju trotts allt den enda fisken jag äter.

Nej nu skall jag se Scrubs och sedan sova lite. Julia har redan somnat och sover tyst här bredvid. Det har varit en påfrestande dag för oss bägge. Många intryck och nya saker som skall sjunka in. Vi behandlar det på lite olika sätt jag och Julia. Julia sover som en stock. Jag kan inte slappna av och sitter och bloggar, lyssnar på musik och ser på Scrubs istället.

Imorgon är vi lediga. Då är det stan som gäller. Hoppas att mina snåla syskon har fört över pengarna de är skyldiga till mig.

Natti Natti

Kommentarer
Postat av: Kerille

Ähh. det är bara att hålla ut, jag hade kunnat leva 2 veckor på korv i baguette. =)

2009-04-22 @ 11:07:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback