Ansökan till Högskola

Nu har jag då slutligen lyckats bestämma mig för vad jag skall plugga i höst. Det tog verkligen in i det sista och idag har jag i stort sett gjort om hela min plan. Men nu känns det bra.

Det jag skall plugga är:

  • Juridisk Översiktskurs (JÖK) på IT-distans från Uppsala Universitet 15Hp
  • Introduktion till Kriminologi i Halmstad 15Hp
  • Digital grafisk design 7,5Hp
Nu sitter det säkerligen någon viktigpetter och tänker men blir inte det där 37,5Hp? Korrekt jävla matte snille. Men är inte 30Hp hel tid? Korrekt igen smartass. Men jag är ju lite av en övermänniska så det skall nog inte bli något problem.
Nu sitter säkert samma smartass och tänker att har inte Halmstad någon Juridisk Översiktskurs så slipper du att läsa på IT-distans. Jo visst har de det. Men dels så är alla kurserna i Halmstad inriktade på antingen offentligrätt eller handelsrätt(HÖK) dels så inbillar jag mig att en juridikutbildning i Uppsala är bättre än en i Halmstad. Så där har du fakta min lille lågutbildade vänn.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahaha! Du är rolig hampus! :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback