The Dark Knight

Jag har skrev om Batman - The Dark Knight i början av Augusti då den visades på bio men av någon anledning visades den bara i tre dagar på gotland och jag hann aldrig se den. Men igår så fick jag av en slump höra att den skulle visas på Röda Kvarn en gång till igår kväll. Så efter en liten stunds övertalning så bokade jag och Julia två biljetter och gav oss av.
Vi var trötta, ville hellst sova och absolut inte sitta och se bio men det ändrades så fort filmen började rulla.
Vilken kanon film jag har inte sett en så bra film se... jag vet inte när faktiskt om man ser till superhjälte filmer så har jag aldrig sett någonting i närheten.

Det var spänning och action från början till slut och jag satt på helspänn i biostolen precis hela tiden livrädd för vad som skulle händas här näst.

Aaron Eckhart brilljerade i rollen som Harvey Dent, Gothams nya  chefsåklagare, Christian Bale hade växt in i rollen som Batman och Morgan Freeman var som vanligt lysande. Men filmens stora stjärna är utan tvekan Heath Ledger som Jokern. Och det var kanske det som var det bästa. Han var verkligen lysande som Jokern och har inte bara fått allt beröm för att det var han sista film.

The Dark Knight - ++++

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback