ny upptäckt...

... min bror och även min hovslagare* flyttade för någon vecka sedan till Uppsala för att plugga till Jurist och nu börjar jag märka de verklige konsekvenserna av hans flytt. En av hästarna jag rider har tappat en baksko som måste slås på innan jag kan rida honom. Så jag ringde Fredrik Bogren igår och tänkte kolla om han var i väte någon gång i veckan och om han kunde svänga in förbi. Men det kunde han ju inte svara på sådär på rak arm utan jag skulle ringa när han hade telefon tid, och nu pratar vi inte telefon tid som kommunens växel, 10-16 (eller vad det är) nej telefon tiden är 07-08 hur ska jag någonsin få en häst skodd igen...


*Hovslagare är ett yrke, där man har som arbetsuppgift att sko hästar. Till detta använder man hästskosöm. I Sverige finns en organisation som organiserar utbildade hovslagare. De finns på www.hovslagarforeningen.nu[1]. Hovslagaryrket är väldigt gammalt och inte mycket har ändrats sedan det kom till.

Källa Wikipedia

Kommentarer
Postat av: Linda

Ah, man skulle nu alltså, plötsligt, kunna springa på en tvättäkta riddare på fastlandet? Och i Uppsala dessutom...

2008-09-04 @ 17:22:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback