Sommaren 2008

Sommaren 2008 vad blev det av den egentligen vad hände, vad hände inte vad var förväntningarna och vilka av dem uppfylldes? Vad  var det roligaste som hände, vad var den största besvikelsen?

Sommaren 2008...

...Festerna:

Jag minns en kväll i börja av sommaren. Jag satt hemma hos Kristian och vi blädrade igenom Gotlandsguiden och bokade in artisterna vi skulle se under sommaren. Listan innehöll några starka namn och några som vi bara kände att man kunde se för att ha en ursäkt för att gå ut typ. Några av de starkaste namnen på listan vad Håkan Hellström, Timo Räisänen, Mustasch och Adam Tensta, och jag mins en artist som vi mest kände kunde vara rolig att se, inte på grund av att han gjort många stora hits eller något sådant, nej det skulle bara vara kul att ha sett honom: Mange Schmidt.

Mange Schmidt som visade sig vara sommarens bästa liveakt på Gute. Han gjorde antre som en skäggiggubbe i orange T-shirt och kortbyxor och var uppbackad av en spinkig snubbe i hat/keps och en DJ i en stor, stor vit t-shirt. Den spinkiga snubben i hat/keps visade sig vara Tomas Ruisak - vem DJn var vet jag fortfarande inte men grym var han - och tillsammans bjöd de på den totala underhållningen. Med sköna dans "moves" underbara texter och härligt många överaskningar. Som att under extra nummren bjuda på Tomas Ruisaks två största hits - Rock 'n' roll Highschool och Hipphopper - och Manges gyllene låt Glassigt.

Förtutom den kvällen så skall även Club Monday kvällarna för alltid minnas från Sommaren 2008. Förfesten innan Mange hemma hos Julias familj precis som innan sista Club Monday förra året så var det bara Jag, Kristian och Julia.

Vi får inte heller glöma sommarens första utekväll som var på studentnatten. Jag och några gammla klasskompisar från lekis till 6:a och deras vänner drog ner på stan för att hjälpa till med firandet viket visade sig helt önödigt så istället drog vi efter mångt och mycket till Vinäger och spenderade natten. Bättre start på festsommaren vet jag inte om det går att få, lagom med fest lagom med folk lagom med allt.

...Konserterna

Till Konserter så räknar jag inte clubb framträdanden utan riktiga konserter med stora scener, öltält och merchendes tält det är vad som är Konsert. Tyvärr så är ju den sortens konsertutbud på gotland aldeles för snålt och i år var det bara Diggilo och Lars Winnerbäck som valde att stanna till på Gotland. Men Winnerbäck kom med så många artister att det blev som en hel festival. Det var teater med bl.a. Nour El-Rafai (känd från Melodifestivalen) följd av Emil Jensen som tyvärr sattsade på musiken istället för stt Spoken Word. Efter honom kom hela årets största musiköveraskning, Markus Krunegård som fick aldeles för lite utrymme och uppmärksamhet från publiken. Sedan var det dags för det som visade sig vara kvällens absoluta höjdpunkt: Miss Li. Vilken energi, vilken spelgädje vilken publik kontakt. Mycket bättre bir det inte.

...Jobbet
Jobbet på max. hmm vad skall man säga jobbade ganska mycket och hade i som mest två lediga dagar efter sig på hela sommaren, och det var en gång i mitten eller början av juli som dessa två dagar var. Men det gav pengar och det var kul. Dessutom lyckades jag trixa och fixa så att jag kunde åka på nästan alla tornerspelen och på tornerspelsrestan till Mariefred. Dessutom fick jag mitt i sommaren skriva prov och klättra en liten bit på karriärsstegen innom Max.

... Tornerspel
Som vanligt var nästan alla tornerspel på gotland fyllda till sista plats jublet var enormt och glädjen ännu större. Dessutom kände jag mig säker i riddarrollen vilket öppnade upp för mer show. Vilket som egentligen var det roligaste och bästa tornerspelet i år vet jag faktiskt inte. Men ett av dem var defenitivt det sista tornerspelet jag red i Mariefred då jag red hästen för andra gången och slöt som poäng två eller poäng trea.

... Sammanfattning
Sommaren 2008 bjöd på många överraskningar och mycket nya upplevelser. Det var många nya personer som jag träffade men även många gamla som jag inte haft någon kontakt med under senaste året. Sommaren 2008 var helt enkelt en sådan sommar som man alltid vill ha.

Kommentarer
Postat av: Linn

Hampus... :'(

Jag va faktiskt också med på förfesten innan Mange Schmidt :( Riktigt besviken på dig!

2008-10-01 @ 17:42:02
Postat av: champot

Jo linn jag vet att du var med. Men du var inte hela tiden så jag tänkta att om jag utelämnade dig lite så blev det precis som när jag kristian och julia gick ut på sista Club Monday kvällen förra året. Där vi ju träffade dig.

Postat av: Linn

fast det kom du ju inte ihåg förrän jag sa det till dig :P Men du, det är ingen fara, jag kom ju sista timmen bara, ni hade ju hållit på ett tag :)

2008-10-02 @ 17:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback