Rugby vs. Fotboll

På drygt en och en halv vecka har jag spelat mitt livs första Rugbymatch och mitt livs första Korpfotbollsmatch. Men frågan är - Vad är roligast?

Rugby

Rugby är jobbigt, fruktansvärt jobbigt. Jag tror faktiskt inte att man fattar hur jobbigt det är fören man har testat det själv någon gång.
Dessutom är det hårt, riktigt hårt. Men det gjorde itne så ont som jag trodde. Att motståndet var så överlägsna oss gjorde egentligen ingenting, vi är det sämsta rugbylaget i sverige. Men det har vi rätt att vara än så länge. Vi lärde oss enromt mycket.

Fotboll
Fotboll är en ganska mesig sport det är tjuvnyp hela tiden. Det är fult spel (framför allt i Korpen) det är bråk och massa snack. Medan spelet egentligen är väldigt dåligt. Även fotbollsmatchen förlorade vi utan att göra ett enda poäng. Men här var vi inte underlägsna. Vi var egentligen bättra vi hade bara inte skärpan i avsluten.

Sammanfattning
Fotbollen är en sport som jag förstår mig på mycket mer än vad jag förstår mig på Rugbyn. Därför är rugby roligare eftersom jag hela tiden lär mig nya saker.
Det är inte heller massa tjuvnyp och skitsnack hela tiden utan det är hårt men regelrätt.

Rugby är helt enkelt roligare än vad Fotboll någonsin kommer att bli. Och enormt mycket jobbigare. Men ingen lagsport jag provat på hittils slår hockey.



Idag blev jag starstruck på jobbet. Varför hur och hela den biten tar vi imorgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback