Gott och Blandat

Fick ett brev från min Bank/Försäkringsbolag igår. Hmm tänkte jag vad kan det här vara, nått kontouttdrag, kanske är det nån försäkring som skall betalas igen eller är det bara reklam som de skickar ut ibland, eller medlemsinformation som jag tror att de kallar det.
Men det var ingenting i den stilen, det var någonting som jag aldrig kunde tänka mig att det skulle vara. Ungefär så här stod det i brevet.
Vi har mottagit information om att dit kortnummer kan ha kommit i orätta händer/.../Vid frågor kontakta ditt lokala bankkontor.

Det var ett brev jag aldrig trodde att man skulle få. Men nu är kortet spärrat och jag är utan tillgång till pengar resten av veckan.


Jag gick till Rocks för någon dag sedan för att beställa Autisternas nya och första skiva (den förra var bara en EP) Sista scenen. Men innan jag gjorde det så gick jag och tittade i hyllorna lite och gick förbi Miss Li samlingsalbum Best of 061122-071122 och köpte den. Kan verka dumt med tanke på att jag redan har alla skivorna. Men jag köpte den för bonusskivan med outgivet och B-sidor. Det kan vara ett av mina bästa skivköp.


På tal om skivor så släpper Emil Jensen en ny skiva i sommar som tydligen bara går att få tag på i samanband med Lars Winnerbäcks turné där han medverka. Lite trisst tycker jag eftersom jag inte vet om jag kommer kunna gå.


Nu är det definitivt att jag och Julia inte får bo kvar i lägenheten. Anledningen är att vi har bott i en studentlägenhet som vi har hyrt i 2:a hand vilket man egentligen inte får och nu har hyresvärden kommit på att vi bor där så till helgen skall vi vara ute. Kvar i lägenheten nu finns endast min säng och damsugaren.


Medan jag har städat ur lägenheten så har jag lyssnat på min craPod och min spelningslista 20 nyingar (som endast består av 19 låtar) och kom på att den börjar bli inaktuell då bara ungefär 4 låtar är nya. Så här ser den i alla fall ut

1. Om vi blundar - Lasse Lindh
2. Se på mig nu vad tycker du - Markus Krunegård
3. The Worrying Kind - Maia Hirasawa
4. Mercy - Duffy
5. Tunn - Lasse Lindh
6. Tusen mot en - Vapnet (släpt 2006 snacka om onying)
7. Bobby - Johnossi
8. Kär i en ängel - Håkan Hellström
9. Kalla mig - Vapnet
10. Det kanske kommer en förändring - Kent
11. Tro och Tvivel - Håkan Hellström
12. Ibalnd gör man rätt ibland gör man fel - Markus Krunegård
13. Berlin (Simon Brenting Remix) - Kent
14. I'm Yours - Jason Mraz
15. Doktor Kosmos lägger upp en mediestrategi - Doktor Kosmos
16. Divine - Sébastien Tellier (Ja fransmannen från ESC mixad är låten grym)
17. It was A Partynight - Miss Li
18. Good Morning - Miss Li
19. Upside Down - Miss Li
20. Pokusaj - Laka (Ja det är Bosnien-Herzegovinas bidrag och ja ibland tycker även jag att min musiksmak är skum)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback