...förutom till han som har snott min cykel

Nu har de två lantisarna (läst jag och Kristian) fått lära oss den stora skillnaden mellan landet och staden.
På landet låser man inte bilarna, man kanske tar med sig nycklarna in eller lägger dem i handsfacket, i några fall sitter de kvar i tändningen. Så går det inte att göra i stan!

Jag jobbade över idag och lämnade max en stund efter midnatt för att gå till cykeln och cykla hem. Går dit jag brukar ställa min cykel - Ingen cykel. Tänker efter en stund och kommer på att jag och julia ställde cyklarna vid expert istället för vid Team Sportia. Men ingen cykel där heller - börjar få dåliga vibbar. Bestämmer mig för att ringa Julia och kolla vart vi egentligen stälde cyklarna - vi stälde dem vid Expert svarar hon.
Och det jag befarat är ett faktum. Min cykel har blivit stulen. En cykel med vilken jag delar så många minnen. Jag minns hur jag, Kristian och Niklas körde någon typ av demolation cykel i trean och försökte att köra in i varandra med cyklarna och tvinga varandra att köra in i saker och ting. Jag minns hur cykeln vecka efter vecka hjälpte mig att komma till mina lektioner på norr (Digitalt Skapande). Jag minns hur Kristian och Niklas fejkade att de slängde ner cykeln för högklint. Jag och den cykeln delade minnen. Vi delade ett liv. Men nu är det tydligen slut på det, någon öster-pundare har förstört det och ryckt någonting ut ur mitt liv.

I sådana här lägen känns det passande att citera Smaklösa
 - God jul och gott nytt år till alle.
- Naj inte till alle, inte till han som har snott min cyckel
- Jo, god jul och gott nytt år till alle förutom han som har snott min cykel.

Nu skall jag se svergi - Tjeckien.


Kommentarer
Postat av: Hederfeld

Klockrent citat!

2008-05-14 @ 07:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback