Skivbolag och illegal nedladning

Skivbolagen vill ju som bekant att man skall köpa deras skivor. Men en förutsättning för att man skall kunna göra det är ju att de måste finnas tillgängliga i handeln. Det tycker jag låter som en självklarhet som alla skivbolag och deras distributörer borde inse. Men tydligen har inte Groover Record och Bonniers insett det. Idag var jag återigen inne på Rocks för att försöka köpa Lasse Lindhs skiva Pool och återigen fick jag svaret att den inte kommit ännu. Han meddelade även att nästa leveransdag är först på tisdag - jäkla helg. Men fördelen är att jag har fått lön då. Så jag passade på att slänga in en beställning på Autisternas EP Himmelen som jag pratat om tidigare som jag än så länge bara kan njuta av via Myspace visserligen så går det att höra Lasse Lindhs skiva där också. Men jag vill ändå ha den på riktigt. Men kanske kan jag inte hålla mig tills på tisdag och går in där ändå.

Nästa vecka kommer även ett annat, för många, ännu mer efterlängtat skivsläpp. Det är Håkan Hellström med sin För sent för Edelweis. Så nu börjar det kännas som om att musikåret 2008 kanske inte blir så dåligt ändå som det har känts nu i början av året

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback