Melodifestivalen Final

Imorgon slås det på stora trumman i Svea Rike. Giganterna skall göra upp om vem som gjort årets Meldodi.
Klockan 20:00 imorgon smäller det, det är final i Melodifestivalen.

Nu har agnarna skiljts från vetet och det är nästan usteslutande bra låtar i finalen. Med undantag för t.ex. Christer Sjögrens "I love Europe"

Men alla låtar är inte med och slås om segern. De bidrag som har någonting att säga till om är

  • Charlotte Perelli - Hero
  • Rongedal - Just a minute
  • Linda Bentzing - Hur svårt kan det va
  • Amy Diamond - Thank You
  • Sanna Nielsen - Emty Room
  • BWO - Lay our love on me

 Jag skall säga att alla dessa inte är mina favoriter, men det är de här som har chansen. Och som du ser är det endast en låt på svenska, och det är också den som jag tror har minst chans av dem här.

Skulle jag ranka mina favoriter på topp tre så skulle resultatet bli:

1. BWO - Lay our love on me
2. Amy Diamond - Thank you
3. Rongedal - Just a minute.

BWO har allt, de har scenshowen, de har låten och de har karisman. Det är en grupp som inte skulle låta sig gå obemärkt förbi i Belgrad under Eurovision dessutom är de redan stora i Ryssland vilket är ett stort plus i slutändan. Dessutom har de årets bästa låt vilket för mig är viktigast eftersom jag skiter fullständigt i Eurovision.

Amy Diamond, har även hon en mycket bra låt, men hon är för liten och "försiktig" för att slå sig fram i Belgrad, och jag är rädd att ett misslyckande där skulle slå henne ganska hårt vilket jag inte vill.
Egentligen så tycker jag nog mer om hennes låt. Men tyvärr

Rongedal, det går inte att inte älska de här två tvillingarna. Att de dessutom har två stycken gotlänningar med i bandet gör ju bara att man tycker mer om dem. Det låter Siccor Sisters, det låter Mika och det låter Queen - Fast på svenska. De har utstrålning på scen och de bjuder på sig själva. Men det kommer inte att räcka hela vägen fram.

För att påminna er lite om hur bidragen har sett ut så får ni här min topp tre i videoformat





Men det är ju bara in favorit topp tre. Jag tror att även Charlotte Perelli har störa chanser att lyckas och kan mycket väl slå hela min topp tre. Men jag hoppas inte det.

PS. Ett inlägg om fisk och grädde utlovas innom kort. DS


Kommentarer
Postat av: paulina.

tror verkligen att hero vinner. äkta melodifestivalen-sverige-älskar-låt.

Postat av: champot

Självklart får man inte räkna bort en sådan som Charlotte Perelli och kanske är det så att hon slår bort hela min topp tre. det är inte omöjligt. Men topp tren är ju mina favoriter.

2008-03-14 @ 17:04:08
URL: http://www.champo.blogg.se
Postat av: Lia Florenz

Charlotte är bra! :D

2008-03-14 @ 17:04:36
URL: http://mydearbylia.blogg.se
Postat av: Linn

Jag gillar din topp 3! Men jag håller med till fullo om att little miss diamond är lite liten och försiktig. Men hon är bra!
See ya tonight!

2008-03-15 @ 11:42:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback