LIVE BLOGG - Melodifestivalen Deltävling 4

21:35 Den sista delfinalen är avlsutad och vi avslutar den här Live Bloggen för den här veckan.

Jaha, då var det dags för sammanfattningen då. Vad skall vi säga. Det talades om dödens grupp innan men det enda det byggdes på var att det var kända namn. När det kom till låtmateriell och framförande så var det stora skillnader och det var egentligen aldrig speciellt spännande.
Bäst ikväll var som vanligt Björn Gustafsson.
Sämst var den estetiska dansen annars var de inte mycket som var speciellt dåligt.

Nu blickar vi framåt mot Andra chansen i Kiruna. Då utan Nour vilket jag tycker är synd.

21:29
Direkt till Globen går Charlotte Perelli och det innebär att jag tippade alla rätt.

21:28 Nordman möter Androla i andra chansen. Även Sibel går vidare till andra chansen och möter där E-type och the poodles.

21:27 Linda har sjungit klart, och kristian talar om att dagens trösstpris är en t-shirt där det står. Femte plats är i alla fall bättre än Patrik Sjöberg.
Nordman går vidare till andra chansen.

21:22 Dags att avslöja vem som har gått direkt till final och slipper sjunga sitt bidrag igen. Det blir ett rätt för mig. Linda Bentzing är i Final

21:18 BJÖRN BJÖRN BJÖRN kommer inte på scenen. Full av glögg och har tappat bort sina byxor. Inte konstigt att alla älskar honom. Mmm mumma

21:15 Omröstningen är avslutad

21:13 Veckans sömnpiller. Dansmomentet med de riktiga dansarna. Idag går dansen i temat vatten. Jag tar och sover en stund

21:09 Kristian Luuk anropar Morgan Phålsson som visar sig vara på plats i Karlskrona

21:04 Räkneverket nollställs och röstningen börjar igen. Vi har Calaisa, Charlotte Perelli, Nordman, Sibel och Linda Bentzing att välja på.

21:03 Den sista som går vidare till andra omgången är Calaisa

21:03 Charlotte Perelli är också vidare

21:02 Linda är vidare tillsamans med Thats where I'll go

21:02 Vilka som går vidare till andra omgången offentliggörs: Norman går vidare

20:58 Kristian har någon sorts fridans och flummigheten tar därmed över Melodifestivalen.  När de proffesionella dansarna dansade var det tåkigt. När Kristian dansade var det kul

20:55 Röstningen avslutas medan Kristian tittar på arenan i Belgrad

20:52 Kristian Luuk visar hur det ser ut i Belgrad. Carl Biltd sticker också in på ett hörn

Jag tippar nu att Linda Bentzing och Charlotte Perelli går vidare dirket till Globen även om det inte är min personliga åsikt.
I andra chansen får vi nog se Sibel och Nordman eller Fronda. Kan verkligen inte bestämma mig.

20:48
Björn Gör entre och dricker sin "Björns Glögg" och talar om att han skall visa upp riverdance lite senare.


20:47  Charlotte börjar låten som svartvit medan allt annat är i färg, men vid första refrängen får även hon färg. Scenshowen är bra. Men låten är inte lika stark som framträdandet. Jag kan inte riktigt bestämma mig för vad jag tycker. Tror det får bli 3,5p

20:43 Charlotte Perelli får tävla i sumobrottning. Charlotte vinner och det blir 16- 16 undrar just om det här var uppgjort.

20:42 Mer östatmusik (andra generationen) får vi i Frondas "hip-hop"låt Ingen mår så bra som jag. Mina åhörare tror att det hade varit bättre på något annat språk. Men jag tycker redan att det är bra på svenska. Kanske inte någon supertext. Men musiken är skön, man blir glad. Kommer att gå på Ipoden på väg till jobbet den närmaste tiden.
4p

20:28 Fronda påas och får tävla mot Kristian i "Tre meter löpning" Christer Björkman dömmer och Kristian vinner och tar ledningen 15- 16. Fronda går på scenen

20: 37 Sibel - There Is where I'll go
Jag håller fast i vad jag sa igår. Det är Sanna Nielsens sångkapacitet men med en låt som har tagit steget in i 200-talet.
Till den här typen av balader så skall de tinte vara någon storscenshow. Istället bjuder Sibel på kännsla.
Mmmm.
3,5p

20:33 Sibel lävlar mot kristian i att bolla gris med jätte stora boxningshandskar. Kristian vann och det är lika i tävlingen 15 - 15

20:31 Säga vad man vill om Nordman. Men de kan konsten att bjuda på en scenshow. Även om det inte är fullfart så spelar det upp en "teater" på scenen. Det är Nordiskt, och det blir bättre och bättre.
Låt mig höra den nån gång till så tror jag att det blir bättre. Låt dem få en andra chans.
3p

20:27 Norman påas och får tävla mot Kristian i "äta kex och vissla startet på Vandraren" Kristian vinner.
Nordmans I Lågornas sken drar igång.

20:25 Linda Bentzing Hur svårt kan det vara.
Precis som jag sade igår. Det här låter precis som Lindas alla låtar. Men det är bra, det "svänger" det är en scenshow med en sångerska som kan sjunga och det är värt mycket. Det är kort sagt en enorm energi på scenen och jag tycker om det. Helt klart bäst hittills. 4p 

20:22 Luuk talar om att SVT ser allvarligt på att bidragen har läkt ut på nätet innan och talar om att SVT kommer att stänga ner hela internet de närmaste veckorn. Kristian tävlar mot Linda i tävlingen, "Den som först ser en röd bil" de kommer fram till att det är ont om bilar i studion. Så de tävlar i herre pa stang istället. Kristian vinner.

20:21 Daniel avslutar sin Pame i guldklitterregn. Kommentaren blir att han till skillnad från de andra har en scenshow men inte en klockren sångröst. Men jag är så trött på den här typen av låtar.
3p

20:19 En snabb kommentar bland dem jag ser det hela med är att han ser ut precis som Martin i BWO... En annan kommentar är att han inte ens sjunger rent. Något som till och med Amy Diamond klarade.

20:17 Daniel Mitagovanich  (eller något) tävlar mot Kristian i något sorts prickskytte. Kristian vann. 15- 12

20:15 Calaisa är färdiga med sin melodi. En underbar låt med snygg stämmsång och fin fiol. Men det var nästan som jag sa, de stod på led och sjöng. För svagt helt enkelt.
3p

20:10 Kristian driver om Alexander Baards skägg. Calaisa påas och får tävla mot Kristian i dragkamp och vinner
15 - 11 till artisterna

20:06 Niklas Stömstedt - För många ord om kärlek
Hmm, jag vill inte tycka om den här låten. Men av någon anledning så gungar jag ändå med lite. Panflötarna är fortfarande snygga.
Låten i sig är faktiskt bra får jag erkänna. Men framträdandet är aldeles för svagt, ett stillastående band som står och spelar. Det är inte den känsla och glöd som Patrik Isaksson visade förra veckan.
3p

20:05 Niklas Strömstedt presenteras och hans lilla lekstund. Nour är med och driver med hon som kräktes i direktsänd tv.
Niklas vann tävlingen

20:03 Våran älskade Kristian Luuk kommer in tillsamans med någon sorts musikkår. Mmm mums

20:00  Barbados Magnus inleder
Melodifestivalen.

Nu är det reklam för Radiohjälpen. Ska du rösta ikväll så rösta för gudsskull med det dyra nummret

Klockan 19:59:
Jaha då drar vi igång den här Live Blogg grejen. Just nu antar jag att Babbsan sjunger pepplåtar för publiken och vi tittar på reklam för Så ska det låta


Kommentarer
Postat av: Anonym

I´m on...

2008-03-01 @ 20:02:34
Postat av: Anonym

snälla skjut Daniel Mahajasonivonosnon

2008-03-01 @ 20:20:00
Postat av: Anonym

Snälla skjut Charlotte Pirelli

2008-03-01 @ 20:46:54
Postat av: Anonym

snälla skjut tanten som kommenterar på P4

2008-03-01 @ 20:50:28
Postat av: Anonym

snälla skjut mig

2008-03-01 @ 20:51:10
Postat av: Anonym

sjöbergskämtet värmde

2008-03-01 @ 21:30:03
Postat av: Linn

Snälla SKJUT Sibel!

2008-03-01 @ 21:52:21
Postat av: Anonym

Bra jobbat Hampus! :)

2008-03-01 @ 21:55:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback