En dag på Max...

Då börjar en helt ny vecka som går i jobbets tecken. Har två lediga dagar den här veckan. Eller rättare sagt jag hade två stycken lediga dagar.
Jag hade planerat att åka ut till Hemse idag tillsammans med Julia och fixa iordning den hylla som hennes familj köpte på
G.A.Ds årliga utförsäljning som var i helgen. Men så blev det inte, vid frukosten ringde Peter (alias Big Boss på Max) och erbjöd mig att få jobba ett pass från 11:30 till 16:10. Så jag begav mig istället till lilla restaurangen och svidade om till de enormt sexiga Maxkläderna (bilder på det kommer någon gång när jag har fått tag på någon som fotat mig)
Jobbade en liten stund med vanligt kassa arbete innan jag fick ställa mig i Driv through luckan. Alltid lika nervöst. Är inte speciellt säker på den positionen, mycket att tänkta på och saker att göra hela tiden. Men för första gången stod jag i flera timmar utan problem.

Så då har arbetsveckan dragit igång. Jobbar kväll hela veckan och på fredag har jag min första riktiga prövning. Ett 10,25 timmars pass. Börjar 17:45 och slutar 04:00 Kommer jag att vara trött när jag kommer därifrån då? Sedan fortsätter det på lördagen med ett nytt nattpass, fast ett mycket kortare - 01:30 - 0430. Så i helgen är stora eldprovet sedan borde jag vara ganska varm i kläderna på de flesta positionerna.

När jag skrev det här lyssnade jag på:

Autisterna - Tankar försvinn
Kent - Saker man ser
Kent - Oprofissionell


Kommentarer
Postat av: Julia

Hur har du tänkt att man ska kunna ta kort på dig i dina maxkläder om man inte får fotografera inne på max?

2008-03-26 @ 15:20:24
Postat av: champot

Jag har tänkt att inte alla vet om att man inte får ta kort där. T.ex vet jag att jag blivit både fotad och filmad under ett av mina nattpass.

Postat av: Linn

Jag vet att jag har kort på dig i dina maxkläder...
Annie har dig på film. Men säg inte det till nån, det är ju förbjudet o så...

2008-03-27 @ 07:39:17
Postat av: Anonym

Jag har också ett kort, som jag tar fram ibland och kikar på i min ensamhet...

2008-03-27 @ 10:08:32
Postat av: Anonym

men de har jag tagit :D

2008-03-27 @ 19:53:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback