Champo.blogg - Din nya musikblogg...

Helt rätt, efter mer än ett år utan någon speciell inriktning så har nu champo.blogg hittat sitt ämne sin Jesus.
Det kommer att bli mer av en musikblogg där jag pratar lite om musik jag gillar, jag ogillar eller som bara har spelats på radion idag och passerat mina öron.

Men du som inte tycker om musik, oroa dig inte, stressa inte upp dig. Champo.blogg kommer fortfarande att vara en blogg där du kan läsa precis vad som hellst. Det blir inte en renodlad blog, men det kommer att finnas musikinslag i varje inlägg och det kommer att ske genom den helt nya "funktionen" - Det här lyssnade jag på medan jag skrev, som kommer att vara längst ned i inlägget där det står vad jag lyssnade på medan jag bloggade och kanske även någonting om låtarna.

Så då drar vi igång champo.blogg - musikbloggen.


Det här lyssnade jag på medan jag skrev.

Autisterna - Tankar försvinn
Autisterna - Egentligen
Autisterna - Himmelen
Autisterna - Aldrig bli mig själv


Autisterna är en helt nyfunnen kärlek som jag upptäckte genom ett rent sammanträffande. Jag surfade runt lite på Lasse Lindhs hemsida och kollade lite länkar och snubblade in på hans skivbolags hemsida Groover Recordings och där pratade de om att Autisterna skulle släppa en EP så självklart gick jag vidare in till deras sida och vidare till deras Myspace och så var jag fasst.

Det låter som Håkan Hellströms platta "känn ingen sorg för mig Göteborg"  med härliga lagom svårtolkade texter och med en röst som inte är precis ren men som låter ärlig och kännslosam. Nu väntar jag på att de skall släppa en hel platta, har aldrig förstått mig på EP släpp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback