Smått och gott

Lyssnade lite på P3 i måndags. Deras nya "sommarprogram" Ring P3 hade premiär och första gästen var bloggerskan Blondinbella. Programmet går ut på att lyssnarna får ringa in och ställa frågar. En av frågorna var: Känner du ingen press när du skall välja kläder. Blondinbella svarar:  Jag är så dålig på kläder och mode så jag har alltid någon som väljer kläder åt mig numera. Blondinbellas blogg är inte det en modeblogg?



Satt och åt på max igår när det kom in tre stycken motorcykelkillar i tjugoårsåldern. De gick fram till kassan och tittade up på menytavlorna - och för er som inte vet det så står det numera på Max menytavlor hur mycket koldioxid varje hamburgare släpper ut - och så frågade de kassörskan:
- Det där CO2 vad står det för? Är det nått miljötjafs eller?
- Ja det är det det visar hur mycket koldioxid varje måltid släpper ut.
Svarar hon vänligt
- NEEEEEJJJJ. Ta det som det är mest i. DeLux mål 3.9Co2 den tar vi
 Och så gick de därifrån med var sitt deluxmål. Undrar om det var det som var max tanke när de började med Koldioxidmärkningen



När jag stod och beställde på max igår så kom Emanuel Norrby inspringandes och skulle beställa mat. oj, oj oj vad förvirrad han var. Han pratade i 180 och frågade mig vad han skulle beställa men innan jag han svara så hade han redan sagt at han alltid tog Ultimate Chees mål för att på den var det ingen tomat. Men han kanske skulle testa något nytt men han hade ju bråttom han skulle ju iväg till Klinte. Så innan jag föreslagit något så hade han redan tagit ett Ultimate Chees mål. Sedan pratade vi lite och han betalade och maten kom och den stod färdiguppdukad på brickan. Då kommer han på att han visst skulle ha den med sig. Inga problem kassörskan packar ner allt i en liten påse som emanuel får. Snabbt frågar han om han hade betalat och det hade han ju så sprang han iväg. Halvägs mot utgången ropar de från kassan om han inte skulle ha med sig sin läsk.



Idag är en spännande dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback