Sista Scenen

I slutet av förra månaden kom äntligen Autisternas debutalbum. Jag stoppade i skivan i bilstereon och besvikelsen var omedelbar och jag hoppade över alla spår och bytte sedan till mitt USB-minne i stället.
Jaha tänkte jag 150 spänn i sjön.

Sedan kom jag hem och tänkte att jag får ge den en chans till och stoppade in skivan i datorn istället och lyssnade medan jag lade över låtarna till datorn och sedan till min craPod (iPod) nu kännde jag att skivan kanske ändå inte var så dålig som jag först hade tyckt.

När jag sdan tog på mig craPoden och satte på skivan igen så kännde jag hur varje låt var någonting nytt, en ny berättelse och en ny kännsla som förmedlades.

Autisterna - Sista Scenen är en skiva som kräver många chanser men som sedan placerar sig i det absouluta toppskiktet innom svensk musik år 2008.

I Autisterna så har ett nytt svenskt popvidunder växt fram.

Bästa låten: Hemma över jul
Sämsta låten: Och du som var min vänn
Saknar jag mest: Låten Tankar försvinn som var med på EP:n som släpptes tidigare iår. Från den fanns däremot låten HImmelen och Aldrig bli mig själv igen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback