10 månader

Det var inte många som trodde på det, knappt vi.
Men vi ville och vi hoppades och vi försökte och vi lyckades.
Mina två bästa vänner hade sina tippningar på 14 dagar och 1 månad.
En månad gick, och en till och en till och en till och plötsligt blev vi ett säkert par. Vi oroade oss inte över hur länge vi skulle vara vi för vi visste att det var längre än vad vi kunde se.
Fortfarande är vi säkra på att vårt förhållande kommer att vara längre än vad vi ser, längre än vad vi någonsin kommer att se.
Idag den 28 januari har jag och Julia varit tillsammans i 10 månader.
Aldrig hade jag kunnat tro att jag skulle få så mycket gott ur den människan, aldrig hade jag kunnat tro att någon kunde skänka mig så mycket värme och omtanke, men jag hade fel.
Det finns en människa som skänker mig mer värme än omtanke än någon annan, och jag gör allt jag kan för att skänka minst lika mycket tillbaka. Men det är inte lätt, det är inte lätt att komma upp i den mängden, men jag lovar att jag aldrig kommer att sluta att försöka.
Jag älskar dig Julia

Jag skulle ha villat skriva en dikt. Men eftersom jag aldrig lyckas få till de där klockrena koncisa formuleringarna så väljer jag att låna en text av Jonas Gardell istället.


"

Jag älskar dig underbara älskar dig

Jag åtrår dig underbara åtrår dig


DU gav mig mitt liv, jag gav dig mitt liv

Och aldrig vill jag ha det åter


Jag tillber dig dyrkans värda tillber dig

Jag kysser dig dyrkans värda kysser dig


Och skulle du dö då skulle jag dö

Och vila med dig ut i graven


Så kom till mig underbara kom till mig

Var hos mig underbara var hos mig


Att leva ihop ett helt liv ihop

Och aldrig mer va övergiven


Att leva ihop ett helt liv ihop

Och aldrig mer va övergiven"

Jonas Gardells Kärleksvisa


Kommentarer
Postat av: Hederfeld

vackert.

Postat av: Emanuel Norrby

Underbart! Man får gratulera och lyckönska inför fortsättningen...

2008-01-29 @ 21:19:58
URL: http://emanuelskriver.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback