Jobb och lägenhet

Vi lämnar melodifestivalen snacket idag (imorgon spelas 1minut av varje bidrag så då kommer första bedömningen och tippningen) istället koncentrerar vi oss på dagens stora händelser.

Började dagen klockan nio med att ringa på personaldörren på Max i Visby. Jag var där för att skriva på mitt anställningsbevis och få min rundvisning i restaurangens inre. På måndag går jag på mitt första pass som Restaurang Biträde på Max. Lördagen den 8 mars har jag min första tuffa dag. Börjar med ett fyra timmars pass mellan 12 och 16. Hem för att äta och sova lite för klockan 01:00 börjar jag jobba igen och jobbar fram till 04:30. Dagen efter firar min kära mor 50år. Det kan bli en spännande upplevelse.

Hem ja, hem kommer inte att vara Isome Väte så mycket längre. Idag var jag och kollade på en liten etta i söder som jag bestämde mig för att ta. Eller jag och jag, det är jag som hyr den men jag kommer att dela den med Julia. Så i helgen skall det flyttas så mycket som möjligt mellan ridlektionerna som är inplanerade i helgen.

Så som sagt två stora händelser under dagen. Förutom att besöka Max och titta på lägenhet så hann jag även med att se en tråkig och ganska dålig komedi med Owen Wilsson. Jag han äta en underbar portion Korvstroganoff á la Kristian. Jag han spela tre pingismatcher mot samme Kristian. Även ett litet besök på Ica Maxi hann jag med.
Dagen avslutades med en tornerspelsträning, Så nu skall det bli skönt att sova en stund innan det bär av mot Hemse för att jobba i nio timmar. Klockan sex anländer jag till hemse.
God natt!


Kanske kommer jag att se ut så här när jag jobbar på Max...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback