Hemma

Jaha, då var man hemma igen, det blev en kort visit i Stor Britanien.

Anledningarna till varför jag åter är hemma är många. Men den främsta är att chefen jag fick förväntade sig att jag skulle arbeta under slav-vilkor han ville inte betala mig den utlovade lönen så när jag sa att jag ville sluta så kastade han ut mig. Så jag tillbringade en helg hos Julias syster i Cambrige och sen åkte jag hem. Så nu blir jag troligtvis hemma fram till sommaren. All energin tog slut, jag hade laddat upp så enormt inför den här resan så nu känns det mest tomt och lusten att förverkliga den där sex år gamla drömmen är borta. Förhoppningsvis kommer den tillbaka. Men just nu prioriterar jag andra saker i livet, viktigare saker.
Men jag lärde mig enromt mycket under den tid jag var borta och är många erfarenheter rikare.

Jag fick även möjlighet att se Sweeney Todd på bio. Rekomenderas starkt, Johnny Depp gör en enorm insatts, Lika så Helena Bonham Carter och Alan Rickman. Man saknar dock en del sånger från orginalmusikalen, men man överlever. Den får en 4 av 5.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback