Duett blir Breven

När man reser "mycket" som jag har gjort senaste dagarna så får man lätt ganska långtråkigt. Jag hittade därför på en liten lek som jag kunde roa mig med medan jag flög och väntade.

Jag tog min iPod och satta på random. Sedan så tog jag första låten som kom och lyssnade på första versen och refrängen, och ur varje rad så plockade jag ut ett ord. Sedan skulle jag skriva en dikt där de orden ingick.

Blev ganska nöjd när jag gjorde det på Kents låt Duett från Vapen & Ammunition.
Orden jag hade att leka med var:
Brev, Riktigt, Längesen, Framtiden, Skrev, Friheten, Fjärillen, Tror, Långsamt, Tillbaks, Ljuset, Du, Förbanelsen, Sanningen och Förstå.

Det här blev resultatet:

Breven du skrev
Om en framtid för längesen.

Om friheten likt fjärillen
Ljuset som skulle komma tillbaka.

Långsamt skulle jag förstå
Förbannelsen som sanningen.

Breven du skrev
Sanningen jag aldrig riktigt trodde

Kommentarer
Postat av: Amanda

vackert! synd att det inte funkade med Irland. kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback