Deltävling 3

I Lördags var det Linköpings tur att vara värdstad för Melodifestivalens tredje deltävling. En deltävling där namnet SKRÄLfestivalen verkligen satte sig.

Här följer mina kommentarer antågende de åtta bidragen. (Deras placering innom parantes)

1. BWO - Lay your love on me (1)
Årets hitils bästa bidrag. För omväxlingsskull har Alexander Bard inte kortbyxor utan någon skum 1800-tals dräkt. Hela scen showen är strålande och låten är underbar. 4,5p

2. Mickey Huskic - Izdajice (7)
Egentligen är det inten dålig låt men jag har någonting emot bidrag som sjungs på bosniska. Sedan kan jag verkligen inte förstå hur den här låten hamnade före Eskobar.
1,5p

3. Frida feat Headline - Upp och Hoppa (1)
Innan deltävlingen sa jag att jag hoppades att det skulle gå bra för Frida, men jag trodde aldrig att hon skulle gå direkt till finalen i Globen. Men som sagt det här är skrälarnas festival.4p

4. Thérèse Andersson - When You Need Me (2)
Hon kan ju sjunga men framträdandet var för svagt och det är intenting som kommer att fungera i längden. Jag tror inte ens att det kommer att spelas på radion.2,5p

5. Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skin (5)
Avklädd text där Patrik menade varenda ord han sjöng och det syntes. Han var verkligen förtjänt av en plats i finalen. Bland det bästa jag sett honom göra.4,5p

6. Caracola - Smiling In Love (2)
Bubbles har bivit lite äldre, men det finns ändå någonting i det hela som jag tycker om och det var lite kul ändå att de gick till andra omgången men kanske inte förtjänade en plats i andra chansen.  3p

7. Ainbusk -Jag saknar dig i bland (6)
Jag är ingen Ainbusk älskare och det här var bara ytterligare en Ainbusk låt med ett Ainbusk framträdande. Det är för svagt för dagens melodifestival. 2p

8. Eskobar - New World.
Här slår mitt indehjärta hårt och jag fattar verkligen inte hur de kunde komma sist. Jag ville se Eskobar i Piteå Men det är ett för svagt framträdande och en för svår låt. 4p

Efter den tredje deltävlingen skall vi säga att Nour börjar få lite mer utrymme och blir bättre och bättre. Tack SVT för det. Även Morgan Pålsson blir roligare och roligare, men vart var "Svenska för nybörjare" inslaget?

Bäst: Björn Gustavssons kärlekssång
Sämst: Att Eskobar kom sist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback