1 minut av Deltävling nr:3 melodier

Champo.blogg.se har hört 1 minut av samtliga melodier som kommer att tävla på lördag och ger sina reflektioner över startfältet.

1. BWO - Lay our love on me
Rykten säger att BWO kommer att bjuda på tidernas melodifestival inledning med fyrverkerier och höga hissar.
Låten är skriven av Bobby Ljungren och verkar hålla en högre klass än deras förra bidrag från 06 "Temple of Love" Självklart vidare till Globen

2. Mickey Huscic - Izdajice
Ehhh, hur tänkte ni här juryn?
Zero points.

3. Frida feat. Headline - Upp och Hoppa
"Känd" för låten "Dunka mig gul och blå" och många trodde väl att hennes bidrag skulle bli någonting i samma stil, men det är det inte! Jag tycker om det, det är ett härligt flyt och jag blir genast glad och vill just "Upp och Hoppa" Hoppas att hon får gå vidare. Men jag tror tyvärr inte det.

4. Thérèse Andersson - When you need me
En mäktig falsettsång i refrängen och ganska pampiga trummor. Väcker den där nerven innom mig som tycker om lite udda musik. Ingenting jag kommer att lyssna på efter att tävlingen har varit men det är inte dåligt. Tack vare sånginsatsen tippar jag att det åtminstone blir topp 5.

5. Patrik Isaksson & Bandet - Under mitt tunna skinn
Jag har altid haft en förkärlek till Patriks singlar och det här är inget undantag. Det är en typisk Isaksson låt som inte kommer att göra någon förvånad. Här är den andra finalisten.

6. Caracola - Smiling In Love
En simpel låt som vars refräng sätter sig på hjärnan direkt och texten för tankarna till Hansson Brothers "Mmm Bopp" Men annars har den inte mycket att komma med rent textmässigt. Tyvärr men det här räcker inte längre än till Hits for Kids.

7. Ainbusk - Jag saknar dig ibland

En klassisk Ainbusk balad, käns lite gjort. Men gotlänningen i mig hoppas ändå på att de går vidare även om det inte känns som om Ainbusk är speciellt gotländska längre när inte ens gotlandstidningarna har gjort ett reportage om dem inför deltävlingen.

8.Eskobar - Hallelujha New World
Veckans jokrar som för den stora massan är tämligen okända. Låten öppnar svagt men idiehjärtat i mig slår tyst inom mig och i refrängen slår det med fullkraft och slår och slår och slår. Men det är inte samma klass på den här som på supersuccén "Someone New" En topp 5 placering och en andra chans för Eskobar.

Vidare till finalen i Globen går: BWO och Patrik Isaksson & Bandet. Men jag höjer ett varningens finger för Eskobar som kan göra en mini skräll och gå direkt.

Till andra chansen går: Eskobar och (jag hoppas) Frida feat Headline, men Ainbusk är alltid Ainbusk och de kommer att få samtliga röster av personerna över 45, den så kallade Christer Sjögren efftekten.


Kommentarer
Postat av: Hederfeld

SKRÄLL SKRÄLL SKRÄLL


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback