Winnerbäck m.fl.

Min topp lista på artister och band i Sverige just nu ser ut ungefär så här.

1. Kent
2. Lars Winnerbäck
3. Lasse Lindh
4. Håkan Hellström
5. Miss Li
6. Familjen
7. Markus Krunegård

Och i sommar kommer samtlige av de fetstilta att vara på stora sommarturnéer. Nu är bara frågan vilka vill jag se.

Alternativ 1.
Kent spelar på Zinkensdam i Stockholm och om jag har förstått det rätt så är Familjen förband. Stockholm ligger inte så långt borta. Det är sveriges bästa band och en grym kille på electromusik.

Alternativ 2.
Kent spelar även i Sofiero har jag för mig och där är ingen mindre än Håkan Hellström med. Det är mycket möjligt att det är tidernas största sammarbete i svensk pop. Men samtidigt Sofiero ligger inte så nära.

Alternativ 3.
Lars Winnerbäck åker på Turné i sommar och han tar med sig en helt egen liten festival. Som förband under hela sommaren kommer han att ha Miss Li. Men även ytterligar en artist som kommer att variera. Antingen kommer det att vara Maia Hirasawa, Markus Krunegård eller Sofia Karlsson (delat på ungefär en tredje del var). Och när han kommer till gotland så är det ingen mindre än Markus Krunegård han har med sig. Men det tar inte slut där. Förutom att det kommer att uppträda tre stycken renodlade artister så kommer ingen mindre än Mr Spoken Word Emil Jensen att följa med och även Cissi&Nour med föreställningen Almost Like Boys. Och jag det är den Nour, Melodifestivalen Nour, Nour El-Rafai.

Egentligen så finns det bara ett alternativ det blir
Lars Winnerbäcks egna kringresande festival cirkus som vinner. Nu skall jag bara se till att bli ledig Onsdagen den 23 juli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback