Varför festar man på natten?

En sak jag har funderat en hel del på det senaste året är varför festar man på natten?
Det finns egentligen inga som hellst fördelar med det utan bara nackdelar.


Nackdelarna är att det är mörkt, kallt, man är trött, hela dagen efter går åt för att man skall sova och vila. Möjligheterna för våldtäcktsmänn att gömma sig i parker och atackera folk ökar i mörker.

Fördelarna med att ha fest på dagen. Börjar man klockan tio så är man färdig runt sex och kan gå hem och äta en ordentlig kvällsmat istället för någon rutten hamburgare på Max. Man är pigg och glad och orkar vara trevlig mot alla och risken för att någon skall bli våldsam av alkoholen minskar om personen i fråga är utvilad. Eftersom det inte är mörkt så minskar risken för att man skall snubbla på saker man inte ser, det är inte lika lätt att tappa bort saker. Risken att ragga upp en fulperson på krogen blir mindre eftersom ljust är starkare och man se lättare hur personen ser ut.

Ni ser, listan på saker som är bra med att festa på dagen går att göra lång. Därför kommer jag att ha det som hjärte fråga när jag blir kommunalråd efter valet 2010. Rösta på Hägg, festa på ägg kommer att vara min valslogan



Tre timmar tills jag börjar mitt nattpass... vad skall jag göra tills dess?

Kommentarer
Postat av: Drina

Haha du borde definitivt komma upp till Åre och gå på Buustamons årliga bartömning nästa vecka. Den börjar strax före lunch och pågår tills siste man stupar. Oftast är man hemma vid (sen) middagstid. Blir bakis framåt midnatt men kan då lugnt gå och lägga sig och vaknar pigg och utvilad dagen efter.

Postat av: snow

wow, orka riktigt bra point :P
jag kopierar hela skiten till bilddagbok. sucks to be you om du har ngt emot det :P

2008-04-26 @ 22:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback